Rabu, 22 Februari 2012

...SESUCI CINTAKU....

17 Februari ...mengingatkan satu tentang suatu peristiwa...maka 17 Februari 2007 hari dimana berlangsungnya majlis akad nikah ku di masjid Kg Pengkalan Berangan..Waktu nikah tu aku lupe jam bape tp yang pasti dalam jam 3 ke atas... Maka  lengkap la hidup aku sebagai suri kepada seorang lelaki bernama MOHD SHUKERI BIN TEH....dan 17 Feb 2012 merupakan ulang tahun perkahwinan yang ke 5....

siapa sangka secepat ini masa berlalu namun bahtera ini masih bertahan..tiada present...tiada sambutan..hanya ucapan melalui sms..itu pun aku yg krim pada encik somi ni...dia bukan ingat sgt date2 ni./...besday aku dia ingat satu kemujuran yg amat...Tp apa yng nk disampaikan adalah ketelusannya..En somi seorang yang sangat baik..bkn nak puji sebab dia laki ku..becoz dia mmg lelaki yg 'best gile'...aku ni jenis panas la skit...asal gaduh skit mule la mulut ni panggil dia ngan gelaran yg buruk...'mu la'..'aku la'...'beho la'(beho tu satu perkataan yg kasar la)...tp dia ttp x pnh panggil aku dgnn gelaran sebegitu..x pnh berkasar..setiap kali gaduh walhal salah aku dia yg mintak maaf dlu..dia ni mmg penyabar la...bile xde duit mintak je kat dia..ape aku nk dia mesti realisasikan...padahal x mintak ngan dia...kdg2 sebagai isteri byk yg aku x dpt buat utk kebahagiaan dia..untuk memastikan aku dan anak2 hidup dlm kesenangan,dia sanggup keje lebih masa...itu lah dia..en somi ku x belajar tinggi pn..paling tinggi SPM je...

tp dia punyai satu impian besar..dia nk sgt melihat aku berjaya..dia nak sangat aku memiliki segulung ijazah dan bekerja sebagai seo. pendidik..berkali-kali mintak aku futher study..akhirnya melalui semangat seo kawan...wani yg rajin tu submit borang ku ke USM dan aku diterima (doa utk wani ..semoga dia berjaya ke usm jgk) semua yuran pengajian dia yg tanggung..BAIK X? aku just belajar je..INSYALLAH...aku skrg di tahun 2 sudah..akan aku pastikan segulung ijazah yg baik akan ku genggam...dan kita sama2 menghadiri majlis konvosyen itu nanti...ikut hati x nak pi..maklum la da pernah rase pakai jubah konvo tp demi en somiku..biar dia raikan ijazah ku ini dgn rase bangga..dan aku mula bercita2 utk sambung pengajian ini ke peringkat master plak..INSYAALLAH...demi meneruskan cita2 sebagai pendidik...



DAN kehadiran dua doters ku..IFIYA n AWINA membuatkan bahtera ini kukuh bertapak....sekali sekala dilanda badai ape salahnye erk...cam mintak lak..x gaduh pn x fun plok...bkn ke kite belajar dr experience...untuk en somiku...aku sgt SAYANG dia...sesuci cintaku ikhlas dari hati yg damai...demi kasih ini biar bersemi keakhirnya,...dan kamu en somi ku...harap2 tahun depan ade hadiah...yuhuuuuuu...SELAMAT ULANGTAHUN YG KE 5 buat aku dan suamiku yg best.......semoga perkahwinan ini juga berkekalan ke akhir hayat....j'taime....sarangheo pa....i luv u
..Time Kasih Tok Korunks kerana sudi layanz celoteh Rieda_ffya..

3 ulasan:

  1. sayu plop cheqna baca n3 ni..sob sob sob..
    pepun..semoga bahtera perkahwinan yang dibina kan berkekalan hingga hujung nyawa...
    insyaallah..
    dan cita2 yang diimpikan kan jadi kenyataan..insyaallah....=)

    BalasPadam
  2. Semoga dimurahkan lagi rezki n berbahagia hingga akhir hayat :)

    BalasPadam

Thanks to all sudi bace semua citer TOH..Sudi-sudi tinggalkan komen anda walau 1 jejak...LUV IT