Isnin, 26 Mac 2012

Masakan Kampung asli...

Salam petang..
smlm waktu ptg sblm blk opis aku sempat pack2 biskut utk di agih2 pd klien..
 sempat suh org snap pic haa....nk nampak wat keje arr tu..
 td lps meeting jam 1...aku masukkan biskut,kopi, beras utk di hantar ke Kg Lerek..
Klien aku..makcik Fetimah ni ajak kiteorg lunch rumah diaa...ape lgi..
aku mmg teringin nk mkn masakan kampung asli...



ni le lauknye....lauk biase je tp masakan kg tuh....Gulai Pisang Nangka (1st aku mkn tuh)...ikan kukus goreng..sayur pucuk ubi celur,ikan masin dan budu....
ade dessert lg...bubur kacang...
bile minum air...rase air dia cam air akar kayu..rupanye mak cik tu masak pakai dapur kayu...tp sedap..fresh..kite mane rase air camni lg kan zaman skrg kan..
aku puji air dia best n fresh...lalu...
mak cik fatimah bg aku sebotol air....si Linda siap pesan jgn bagi air ni kat sape2...mase zaman kecik2 dlu bole rase air dapur kayu nih...dapat bungkus lauk lagi,,,


time kasih makcik...best aku..jgn kontrol ayu....!





..Time Kasih Tok Korunks kerana sudi layanz celoteh Rieda_ffya..

5 ulasan:

  1. air asap api la mek...
    sedapnya bubur kacang....sapa hati dok ajok huh

    BalasPadam
  2. masakan kampung..best dia tu...xleh nk lawan dgn masakan moden kan.. sesimple mana pon masakan kampung..asyiknya kt makan xleh diungkap dgn kata-kata

    BalasPadam
  3. air dapur kayu?hmm..bila nak merasa..kalau duduk rumah batu 5 tingkat ni..he he he...

    BalasPadam
  4. aduhaii lama tak makan masakan sedap mcm tuh!...

    BalasPadam

Thanks to all sudi bace semua citer TOH..Sudi-sudi tinggalkan komen anda walau 1 jejak...LUV IT