Khamis, 17 Mei 2012

Argh..say no to...?

Assalamualaikum...jap g aku n opismate kene g Kg Menerong tok program jabatan again...opss psl under construction smlm..aku da tuko akaun dr yahoo ke gmail...aku xtau nk wat ape lg tok upgrade aku punye blog..nnt harap2 korunk bole bantu aku suggest ape yg patot...mengenai kesihatan diri...chewah..rase x sdp badan masih ade..slps bace entri sweety....tetiba rase something wrong somewhere.. terkena simptom tonsil? Arghhh ngak bisa...sakit tekak aku lgsung x hilang ...hari ni da 3 hari sakit tekak..rase sakit tekak makin truk pabila malam..aku bukan takat minum air suam tp air panas aku angkut...nak makan n menelan mmg sakit...aku da makan ubat sakit tekak yg Linda bagi...sakit pale pon baru hilang hari ni slps 2 hari aku gile2 sakit kepala...lenguh2 badan mmg aku rase...tp aku ingat aku lenguh coz ralit wat hantaran sampai tgh malam.. n mmg ade sedikit bengkak pada leher..aku ingat nk kene bengkak keng?(ape tu...bengkak kalenjar ditepi kedua telinga mengakibatkan persekitaran telinga kelihatan bengkak dan membesar,keras dan sakit.)..bahasa luar aku xtau panggil ape...2 hari mmg ade rase nak demam....bangun pagi tadi pon sakit tekak masih ade. kdg2 nk bercakap pon susah..ayoi....aku takot laks...bahaya ke erk? risau...risau ni..ape patot aku wat ni...tulunk korunk...say no to ....?nak g check ke x? plg takot n x best jumpe doc wei..apatah lagi kalo dapat ubat...agaknye nak suh aku rehat kut coz da keje memanjang...xpon sedang diuji ni...Ya Allah Ya Tuhanku..aku menerima kesakitan ini seadanya...ade x cara tradisi atau ubat len yg bole aku mkn tok hilangkan simptom2 ni....tulunk le korunk...

p/s; da nak gerak ke program...lom sempat WB belog korunk..ptg ni le yer...semoga semua sihat...skunk musim org demam n x sehat.....so pls taking care dalam cuaca panas ni....chayuk2...........tadaaa.......

..Time Kasih Tok Korunks kerana sudi layanz celoteh Rieda_ffya..

7 ulasan:

  1. take care dear...minum air byk2...mmg pns gile skrang...

    :D

    BW tu bile sempat

    BalasPadam
  2. tgh2 panas skrg ni kena byk minum air kosong...

    *xpela..sakit tu kan phapus dosa kecil..hihi

    BalasPadam
  3. takecare yer, kena minum air masak banyak lah.. nk tanya boleh?dah tukar pakai acc gmail dh erk?pastu delete acc yahoo tu masa login pakai acc gmail baru ke? semua ok ke lepas delete tu?hehe..ayu risau nak delete tapi dh buat gmail dh sbg admin cuma acc yahoo je lom delete.still login pakai yahoo gak.hehe..

    BalasPadam
  4. ramai yg cadangkan mkn eskrem kak..saya telan jek skrem tuh walaupun ada pedih2 skit kt bahagian tonsil tuh..leher mmg bengkak la..tpi skrg dh mulai surut..pastu sweety hentam saja air sejuk bagi tonsil tu sejuk..sbb dah panas kt dalam kan.. tapi minum juga air suam tu..pastu hisap2 la strepsil n rest.. Alhamdulillah..sweety dh semakin pulih..tpi suara tak la kuar byk..tpi msh bole ckp lgi.. moga cepat sembuh yea..(^_^)

    BalasPadam

Thanks to all sudi bace semua citer TOH..Sudi-sudi tinggalkan komen anda walau 1 jejak...LUV IT