Selasa, 10 Julai 2012

KURSUS BINA INSAN

Da bape ari x hapdet belog..last week nye entri pon aku autopublish.. Bkn ape hr selasa 3-5 julai aku ke ILIM(institut latihan islam malaysia) di besut..wat pe? Kursus le vok..dgr tajuk kursus pon da rase sedar diri..Kursus Bina Insan anjuran unit kaunseling jkm negeri..so pagi ari selasa aku da drive ngan opismateku wahidi n linda..Alhamdulilah..da name kursus bina insan mesti lebih berbentuk Islamik..nape aku terpilih? Of course le thn ni aku blom ckp 7 hr berkursus so bos suh aku pi la..tp pengisian kursus bagus sgt,lbh kpd ilmu kerohanian n keagamaan.,dlm kursus pasti ade part2 yg best ade yg kureng..time solat kne solat kt surau n berjemaah..bagus x? Tp sgt2 syukur bile aku dpt hadiri qiammulai pd pg akhir brada distu..rase tenang n damai jiwa..byk ilmu kerohanian yg aku dapat.,gambor yg amik x byk psl  x sempt nk pegang phone pon,,so meh layan gambo..
ni le tempat aku berkursus....tersergam indah di besut berhadapan dgn Bukit Keluang Beach Resort
antara peserta lelaki...ni mase mule2 aktiviti..mesti semua sogan..
pembentukan kumpulan..ni le kump aku..
Latihan dlm kumpulan...mesti ade presentation bagai le nanti..
antara presentation kumpulan len..
game show time..dlm kump jgk...sape menang?
nampak dadu tu? so kalo nombor genap pd dadu tu..setiap kump akan melangkah ke depan..kalo ganjil kene langkah ke blkg?tp depend pd nasib ni..mmg xleh tipu le..
hehehe..td group kiteorg x msk gambo..yer la tgh main sape nak amik..apabila team kite sampai plg awal kite bergambar le./...

dlm kursus sikit pelik..apbila setiap group diberi duit poket sebanyak rm300..nilai ni akan bertambah atau berkurang jika ade nilai negatif atau nilai positif pd setiap kump..pd last day..kump yg byk dpt kumpul duit dikire menang..kalo x menjaga nilaii2 kesopanan pon kene byr denda..
sesi akhir di majlis penutup..
ni kump aku yg dpt no 2 dr jumlah terkumpul semua duit poket tu..
ni semua peserta kursus perempuan..


akhirnya kursus abih pd kul 1...semua sibuk amik gambar kumpulan..Alhamdulilah..byk manfaat dapat daripada kursus ni...so semua digalakkan menghadiri kursus ni..
..Time Kasih Tok Korunks kerana sudi layanz celoteh Rieda_ffya..

11 ulasan:

  1. ada siap beri duit poket lagi...duit tipu2 kan...he he he..seronoklah buat game dalam group...lama dah tak merasa suasana begitu..

    BalasPadam
  2. Salam Sis Rieda,
    tak penah lagi kursus camni.. hope dpt la peluang kursus cam ni...
    Untung la kalo terpilih kan..kan..

    BalasPadam
  3. seronok gak kursus camni... dpt merapatkan ukhuwah ant satu sama lain.

    BalasPadam
  4. bina insan pernah pergi sekali je.. pas tu dah tak de.. bina semangat je ada.. sonok gak kan²..

    BalasPadam
  5. duit betul ker tu..macam pelik jer..:)

    BalasPadam
  6. best kalo kursus mcm ne..hepy jekk.kalo yg asik ckp2 tu..bikin ngantuk..huhu

    BalasPadam
  7. laa dtg kursus kat besut ke? dekat ler kite.hehe.. bestnye kursus.. mcm2 xtvt ada kan...

    BalasPadam
  8. wah, syok kursus dpt duit lg..
    kl gitu nk mintak gak la kursus gini, heheh..
    thn ni nampak gayanya kena tolak lgler markah skt.. kursus non- ada lg ni..
    camne nk ckpkn 7 hari tuk thn ni ni.. huhuhu

    BalasPadam
  9. beshkan kalau gi kursus yg byk manfaat camnih.. boleh menambah ilmu di dada.. :)

    BalasPadam
  10. saya tengok gambar saya dah tersa keseronokannya..:)

    jarang dapat kursus camni..:)ada pun sll boring..hihi

    BalasPadam
  11. best kalau selalu dapat pegi kursus macam neh..motivasi sikit kannn....:P

    BalasPadam

Thanks to all sudi bace semua citer TOH..Sudi-sudi tinggalkan komen anda walau 1 jejak...LUV IT