Ahad, 21 Oktober 2012

Kenapa Aku??

Assalamualaikum...
pe kabo semua belogers?ade baik ka?rasenye yg kat belah barat, utara n selatan syok melayan hujung minggu kan...cam aku kat sini da start keje la...so banyak songeh la skit nak memula sunday ni...
kadang2 otak mau jamm gak kalo nak pikir nak masuk entri ape tiap2 hari..tp kan bukan ke blog tu like personal web utk somebody senang citer like a small diary la...so kalo da kate small diary lantak le tuan punye badan nak story mory ape kan...tapi kan kalo tulis hape2 yang mengarut..ade orang nak bace ke..setakat blog picisan..tetiba pinjam ayat dari blog bukandua..orang da sudi terjah pon da kira syukur kan,..satu rahmat daa...
Kenapa Aku?
besar soalan Kenapa aku erk...rasenye kalo uols bace semua entriku perkataan untuk ganti diri pertama yang aku guna adalah AKU....
n aku x pernah bgtau uols kenapa i (tetiba guna i) guna perkataan aku tu erk.....maybe pada pengamatan orang lain bahawa perkataan aku tu kasar n keras kan but to me..its different...so kalo ade yg rasa aku tu kasar n keras n menyebabkan uols terasa sampai tahap kronik....sorry to say yer...aku pohon kemaafan le sangat2 dari uols...uols da terjah blog ni pon da satu kesyukuran...
sedkit  free ni tetiba wat rase nak explain kat uols tu kenapa i suka guna perkataan AKU tu sebagai wakil pada diri sendiri...ngehhhh....
rase dalam hidup sebanyak 29 tahun ni..jarang sangat guna perkataan ganti diri like SAYA,HAMBA, PATIK and etc...AKU rase lebih mesra dan dekat...dengan kawan2 terdekat pon, i guna AKU juga..
rase setiap kali bersembang, rase lebih dekat, mesra, dari mata turun ke hati...n segala bagai la...except ngan somebody...yerlah takkan tengah interview nak guna AKU x?mampus aku hilang job....ngee...
Perkataan aku juga maybe melambangkan dialek negeri kut..tapi ramaii  beranggapan terengganurian ni kasar skit kan..tp mmg diakui pon..pergi la mana2 kg or daerah di negeri ini.rata2 bercakap menggunakan perkataan aku ni...betul x orang ganu?
so harapan aku ler...jgn terasa hati le kalo singgah sini...aku tu diguna just untuk mendekatkan kite je...pada yg lebih senior dari aku pon...aku tetap hormat uols..kalo berdialog rase perkataan aku tu xde kecuali yg sebaya n muda dari aku...jgn marah ye.....
thats all...itu je nak story tgh hari ni.....tadaa...tetiba kuar camtu aje erk...


..Time Kasih Tok Korunks kerana sudi layanz celoteh Rieda_ffya..

5 ulasan:

  1. mcm idah pun kalu ngan kawan2 terdekat guna aku jgk..kalu rase segan baru guna sy @ nama sendiri...

    kasar ke erk..kiter org ganu ni mgkin rase biasa..siap cakap aku mung lagi kan...mesra la sket jadinyer..tp dgn org lain dokleh la aku mung...

    BalasPadam
  2. kenapa KAU??????????????
    ekekekekeke

    BalasPadam
  3. sy pun kalu dgn membe kamcing ckp aku gak...

    BalasPadam
  4. aku mulanya guna aku gak, tp bila ada komentar dari org2 yang lebih senior aku tukar pada saya kerana lebih formal.. tak kesahlah guna apa, kalau kita rasakan ini diary peribadi kita maka takkan kita nak formal pada diri sendiri.. yg penting kita selesa dengan cara kita

    BalasPadam

Thanks to all sudi bace semua citer TOH..Sudi-sudi tinggalkan komen anda walau 1 jejak...LUV IT