Khamis, 25 Oktober 2012

Zero to Hero..

Assalamualaikum...
ape khabar semua...harap semua sehat maklum le esok Aidil adha..mesti ade yg da start cuti erk..
aku masih di opis bersama kawan2 yang len..bekerja
kebetulan drive dr rumah ke opis tadi duk melayan suria fm..
dengar topik pagi 'zero to hero'....or 'nothing to somebody'
Bila DJ Nabil bagi contoh diri dia sendiri dari seorang despacth then boleh jd retis cam skrg.sudah terkenal..
contoh len..cam artis realiti tv yg tetiba cipta nama...success..

teringat kat diri sendiri kan...
aku percaya semua orang alaminya...even x jadi orang ternama or celebriti or yg femes...but...
olahan dari sendiri..dgn kemampuan berdiri di tahap ini...
mampu menaip keyboard ini..
bukan ke dari zero to hero gak kan...
masing2 mengalami dengan cara sendiri...ada diantara yg berada di zon selesa...pasti dari hasil usaha diri untuk menjadi hero dari sesuatu yang kosong kan..
Alhamdulilah aku juga bermula dari kosong...dari xtau ape2 sehingga kini...
Dengan ape yg aku ade skrg...cukup makan, pakai, anak2 boleh bersekolah, boleh ke sana ke mari...
boleh diagih sedikit kepada yang memerlukan..
.
Syukur la dengan ape yang diperolehi...dan aku masih mencuba untuk menambahbaik aku punye life..
siapa yg x ingin berada di zon selesa kan...makin besar periuk makin besar kerak..betul x?
rasenye uols pon bermula dari zero to hero jugak kan...
Satu ayat yg aku suka sejak menonton citer  korea 'To the beautiful of you'...
Keajaiban adalah salah satu dari kerja keras...miracle of one part from work hard..
bagaimana dalam berusaha kita mampu mendapat seseuatu yg dinginkan..
bukan kah itu satu miracle...rezeki!
Ape pendapat uols,,,,
From zero to hero....



..Time Kasih Tok Korunks kerana sudi layanz celoteh Rieda_ffya..

1 ulasan:

  1. sentiasa bersyukur atas kurnia Allah swt seadanyer

    BalasPadam

Thanks to all sudi bace semua citer TOH..Sudi-sudi tinggalkan komen anda walau 1 jejak...LUV IT