Khamis, 10 Januari 2013

Bahagianya hati bila punyai sahabat....

Asslamualaikum semua...
adusss..awal2 da mengeluh...selalu orang cakap awal2 tahun relax je kan...but to me...jujur cakap masih x menang tangan, akal, fizikal....aku bagaikan terkejar-terkejar dengan semua benda...aduss...sometimes rase da down sangat...start dari awal Januari...aku bagaikan bergelumang dengan kerja yg melambak kat opis, kes-kes permohonan bantuan baru, permohonan baiki rumah, assignment yg da nk due date...aduh lagi...
minggu ni lagi la...rasa nafas da pendek..semalam aje aje terlalu serabut dengan urusan opis..apetah lagi borang cuti kursus sambilan aku selama 3 minggu (tempoh aku kursus intesif di USM)...di tolak...i'm not first batch okay..i'm 3rd batch...nape tahun2 lepas xde issue pasal CKS aku nih..kate HQ Negeri aku x sertakan surat kelulusan sambung belajar dari KP...oh my god, terkejar aku cek personal fail n memang xde..aku kol  kementrian di KL..but diaorg xleh nk cek becoz surat 2010 semua da masuk kabinet...kementrian di KL issue plak nape HQ negeri baru nak surat kelulusan...dlu aku ke USM xde problem pun...hishh...orang kat HQ negeri tu bole aje cek fail personal kat negeri but nape still nk susahkan diri aku...adoi....

But dalam aku menghadapi kerancakan kesibukan ini semua, sahabat2 aku di opis masih berada di lingkungan aku..Syukurla...ade yang membantu, meringankan sedikit beban yang tergalas..Alhamdulilah segala urusan semalam 40 % settle..lgi 60% aku tanggung le ye...tentang pertolongan ape..xnak sentuh kat sini..but penerimaan mereka dan impak positif dari mereka....start dari pagi...tu blom citer bab assignmnt lagi...malam tadi jugak aku settlekan bab assignmnt plak..skrg setel...kiri kanan masih ade kerja menunggu...

but nak ke rumah uols pon x sempat lagi...InsyaAllah kalo diberi sedikit kesempatan nanti aku jejak uols ok...nak settlekan ape yang tertangguh dulu...cakap busy tapi panjang lak bole melalut kan...oh ye...kawan2 bloggers mmg best gak kan....THanks uols...still ke sini..singgah n memberi jejak...lantas aku post image atas.. 

..Time Kasih Tok Korunks kerana sudi layanz celoteh Rieda_ffya..

38 ulasan:

  1. xpe...settle kan keje yg tertangguh ..itu yg lebih penting...blog ni x lari kemana pun..

    BalasPadam
  2. kalau der sahabat memahami oklerkan... mesti sibuk ngat yerk.. moga dipermudahkan lah smuanya...

    BalasPadam
  3. Bukan sng nak dpt seorang sahabat skrg nie...
    Selamat bekerja ya..jgn stress2.. :D

    BalasPadam
  4. bukan mudah nak dapat sahabat yang betul2 memahami kan...

    BalasPadam
  5. moga Allah mempermudahkan segala urusanmu....

    BalasPadam
  6. sibuk betul Rieda...

    tak apa.. nanti ada masa nanti jejak kekawan..kerja mesti didahulukn..

    BalasPadam
  7. sama lah kite ckp bz tapi sempat lg menulis blog.. hehe:)

    BalasPadam
  8. Awal tahun dan bencana banjir lagi melanda sana mestilah Ffya sibuk. Nak sambung belajar lagi - oh menagih kesabarn tinggi ni kan..

    Moga semua berjalan lancarlah..

    BalasPadam
  9. suka quote tu. Doakan yg terbaikye, moga dipermudagkan semua urusan...

    BalasPadam
  10. semoga dipermudahkan segala urusan.. amin.. nice quote... :)

    BalasPadam
  11. kak intan nak bersahabat dengan rieda sampai bila...sayang rieda! hehe

    BalasPadam
  12. semoga dipermudahkan segala urusan ye..

    BalasPadam
  13. Selesaikan mana yang penting dulu. :)

    BalasPadam
  14. Selesaikan mana yang penting dulu. :)

    BalasPadam
  15. bagusnya ada kawan-kawan yg baik susah dan senang kan..
    ayu pun bz awal tahun ni..

    BalasPadam
  16. Sabarlah dan byk berdoa semoga segalanya dipermudahkan,baca dr apa yg rieda tulis nie pun kak Nurul boleh rasakan memang busynya Rieda masa kini.

    BalasPadam
  17. kita memang perlukan sahabat..tanpa sahabat tak bermakna hidup nie..(tak ceria) :-)

    BalasPadam
  18. moga mudah segala urusan fya..insha Allah
    utamakan yang penting dulu..
    kawan2 blog, insha Allah memahami..
    kadang2 ada antara rakan blog yg ada anak nak tengok..
    keje nak setel..keje2 rumah lagi..
    eh byk plak akak melalut
    take care :)

    BalasPadam
  19. salam
    Tirana aduka mendoakan semoga segalanya berjalan dgn lancar

    BalasPadam
  20. TAKE UR TAIM BEBE.. TAKE UR TAIM... URUS MANA YANG BERKEPENTINGAN DULU...

    BalasPadam
  21. M pun sejak line tenet kena rembat ni, nak singgah umah kengkawan pun susah...

    BalasPadam
  22. lya pon bz st leni.. lg2 sejak asya skoloh..cari masa je nak hadap blog ni. xpela..kt utamakan apa y pting dlm hdupkt dulukan

    BalasPadam
  23. best klu ade sahabat yang baik...yang memahami..n sudi membantuh...ikhlas...:)

    BalasPadam
  24. selamat menyiapkan kerja ye akak.. hehe. =)

    BalasPadam
  25. memang best kan ada sahabat...leh sharing2 kalau ada masalah...

    BalasPadam
  26. as-salam..in shaa ALLAH semoga berjalan dengan lancar hendak-Nya..

    BalasPadam
  27. saya pn bz kak skang ni tmbah2 qalief br jer sihat ni nk kena tumpu kt dia lebih lagi la....xper kak buat mn yg ptg dulu k

    BalasPadam
  28. pelan2 ea.. InsyaAllah.. dipermudahkan..

    BalasPadam

Thanks to all sudi bace semua citer TOH..Sudi-sudi tinggalkan komen anda walau 1 jejak...LUV IT