Selasa, 23 April 2013

Cerita bunga dan pasu..


Assalamualaikum....
petang ari baru nak nampak bayang..kerja masih manyak la...kepala masih pening...rase cam nak tukar jadi robot cepat skit kerja..upss cam xleh terima hakikat je aku ni....jom layan citer aku.. Sabtu lepas 20/04/2013. orang sibuk buat penamaan calon aku sebok ke sini....uol da nampak gambar kan...yg x nampak sila toleh kiri..hahaha...so x payah tanye la kemana aku pergi...aku ekceli sangat teruja tengok bunga2, sayur dalam pasu rumah tok ma (pengasuh Wina)semua fresh n comei...so bile aku duk bersembang ngan anak dia Cikde bab pokok bunga..aku usha la kut2 tokma leh tolong semaikan anak2 bunga n pokok ni...n sangat x expect la bile tokma yg offer dan siap asingkan anak2 pokok utk aku.....kata nya biarlah rumah belom siap lagi..just semai anak2 pokok awal2..nanti da masuk rumah baru..angkut je semua.....waaa nak nangis aku bila dia offer...so dia suh aku carik pasu,

maka jam 9.40 pagi aku da terngadah ngan Wina, Tokma, Cikde n Danish (anak cikde)..kedai Pok Man Pasu..rase org ganu semua tau kat mane kedai ni kan...
sesampai je kat sini..naik juling aku tengok tempat ni...excited ko tau...

paling teruja nengok pokok bunga n pasu la,,,,bersih kan nurseri dia ni...sekali dapat angkut pasu besar tu..syoknyee..bunga ni menggoda hatiku...duk berangan nak beli ni..

comei kan...tapi xtau nama pokok bunga ni....ish, niat nak beli pasu aje..

haaa...yg ni memang aku rembat...yg ni ingat nak tanam pokok2 bunga..
yg ni pon nak juling aku melihatnya...datang ngan kete kecik.,lg satu tengah bulan ni...hengat la skit...

yg belah kanan,pasu berukir ni memang aku beli, tokma  nak tanam  pokok limau purut, pokok kunyit, daun kesom,,tengok yg tokma dalam pasu dia, cantik aje tumbuhnya...

bunga yang bergantungan jugak menggoda aku...hurm..sabo la hati..

ni pon aku geram nengok..beli ni wat bela ikan bandaran, ikan gupi,,,cantik kan...teruja lagi..

kesian tokma, aku duk ngusha pasu,dia dukung Awina yg lasak tu...derang duk cuci mata nengok ikan2 kat kolam...

akhirnya aku beli gak pasu2 yg da berkenan..da berniat nak datang borong lagi...maklum le masih banyak pokok yang aku idam nak tanam...pasu2 yg aku beli simpan kat rumah tokma..pasal dia yg rajin nak menanam..aku?nengok aje...entah2 kalo aku tanam mati pokok2 tu aku kerjakan..pasal rege plak..menurut tokma harga kat sini boleh dikatakan murah la jika dibanding ngan tempat lain..aku memang xtau menahu..tp tokma tu memang biasa ngan nurseri bunga..selalu pergi meninjau..



..Time Kasih Tok Korunks kerana sudi layanz celoteh Rieda_ffya..

9 ulasan:

  1. wah mmg seornok bab tanam2 pokok & bunga2 ni

    BalasPadam
  2. bila tgk byk sgt pilihan terus rambang mata kan

    BalasPadam
  3. untunglah ada org tolong semaikan..

    kak zu kalau tanam bunga selalu nya kalau tak subur sangat ataupun mati terus haha..

    BalasPadam
  4. bestnya xtvt ni, dah lama akak tak buat keje ni, gi nursery cuci mata n duit hehe :)

    BalasPadam
  5. Kalau kakak lihat rumah baru Ffya tu luas halamannya memang kalau tanam bunga banyak boleh dilakukan. Kakak suka tanam pokok puding Ffya sebab daun-daun dia yg warna-warni..

    Pandai juga tokma bagi idea tanam dari sekarang bila rumah siap pokok pun dah besar... mesti cantik.

    BalasPadam
  6. ni untuk rumah baruler kan... isyh akak lak tak sabar nak tengok rumah ida nanti....

    BalasPadam
  7. M yang tengok pict kat entry ni pun dah tergoda sama tau..hu hu..cantiknya bunga kaler pepel tu

    BalasPadam
  8. cantik cantik la pasu dia. mcm2 bentuk..

    BalasPadam

Thanks to all sudi bace semua citer TOH..Sudi-sudi tinggalkan komen anda walau 1 jejak...LUV IT