Isnin, 8 April 2013

Rantau Panjang

kenapa la terasa sangat malas nak update blog ari ni? kui kui kui...aku ni bile ade rajinnye kan? Syukur ari ni tahap kepanasan agak kurengg...so agak baik le untuk kami bekerja kan..aik ape kene mengena ngan topic yg aku nak story nih..hahaaaaa...

hari Jumaat lepas aku ke Rantau Panjang, Kelate..bab berjalan memang aku rajin le..bayangkan..Dari raya cine da 3 kali aku ke sini....1st pergi  (chinese new year) bawak my sil and her family kenal tempat ni...tp yg excited aku le...semua kuali, periuk, sudip, toto aku borong....hahahaaaa..lebih kuah dari sudu!

2nd time aku pergi lagi..hari result spm kuar,,,tujuan asalnya mengikut rombongan tokma (pengasuh anak2) ke MRSM Tumpat untuk amik result spm anak bongsunye..so slps tu terjah ke Rantau Panjang.,,tp time ni aku x sempat shopping pon psl da lewat petang...sekadar borong selimut aje...

Dek kerana pergi yg kedua x tu puah hati,,,maka kami plan utk pi lagi..so 5 April weekend kat Ganu ni..berangkat le kami..seawal jam 7 da gerak..niat balas dendam psl ari tu x puas hati le kunun...
 kul 11 pagi mmg kiteorg da sampai sini...masih x ramai orang...misi diteruskan..kawasan sini tetap x berubah dari dulu sampai skrg..

kawasan sini jugak...tetap sama dari awal aku kenal Rantau Panjang..jaman kecik2 lagi tau...so sesape nak datang make sure bwk duit yg banyak..

selipar anak2 yg menggoda jiwaku tapi x terbeli pon pasal si kakak langsung x minat..yg diminta kasut ben10..letih den melayan..


ni kedai paling lama aku park...ape tidaknya..di sini aku memborong selimut, tilam baby,toto, casero, pisau, warmer cook, hahaaa..Alhamdulillah harga yg aku dapat bole tahan murahle..

hasil rembatan hari tu..mak,terbang duit haku,,,,toto, tilam baby, n selimut2 tu orang kirim...skrg orang duk gilakan selimut lembut yg corak love2 tu...sekali selimut mcm rase bulu kucing kt badan...sangat lembut,,,best ooo..rasa tamau bangun tito arrr..


ape gaya kakak ni...time ni adik aku x bawak...pasal dia tengah selsema...n sangat x sesuai ngan musim panas ni,..sian adik stay ngan tokma..

rest for while...mmg hot gile cuaca wei...time ni da jam 2.30pm..aku da siap beli satu persalinan baju..mau mandi...hangit dan melekit...pic ni kakak yg snap...ok x?

kami...kita minum dulu......memang da penat gile..

misi diteruskan ke bahagian ini...mencari cadar pengantin sebenarnya..upss kalo aku datang ngan mak, ,kedai ni jadi pilihan utama mak...sape x teruja melihat periuk, kuali kat sini...brand baik...cap buaya erk!!

musim mangga kan..macam2 jenis mangga yg ada...tp dek kepenatan aku langsung x beli...but nasib my sil da belikan utk rumah mak sekali...luv u dear,,


akhirnya....nampak bahang panas tu.. tempat persinggahanku...Masjid Beijing, mandi, solat n rest....setel jam 4..kami gerak slow2..x nak rush kerana hari masih muda..ahaks...perjalanan diteruskan n berenti makan kat Tanah Merah.....itu aje laporan dari Rantau panjang, kelate....kawe x puah derak sini...kalo bule nak pi lagi....INsyaAllah...




..Time Kasih Tok Korunks kerana sudi layanz celoteh Rieda_ffya..

13 ulasan:

  1. Wah byk shopping kat Rantau pjg,kak NUrul pun ari tu pegi kelantan singgah kat Rantau pjg nie,blm sempat lg buat entrynya.

    BalasPadam
  2. banyak memborongnya...saya dah hampir setahun rasanya tak pergi sana

    BalasPadam
  3. pernah dengar pasal Rantau Panjang, tapi den tak pernah sampai lagi ke sana...huhu

    BalasPadam
  4. kena bawak pitih byk ar kalu g situ...seb baik sy bukan jenis kaki derak...aritu pegi skali ngan rombongan tadika muiz..tak beli sgt pun..payah nak bawak..lgpun g ngan bas..nak jln pun tak puas sgt..terikat dgn org

    BalasPadam
  5. wawawaw...bestt tgkk..nak jugak g sanerr..biler ekkk??...sy sgtt jealous niee....

    BalasPadam
  6. rieda meroyan nengok barang2 kat situ.. kalau boleh nak terbang terus kat sana.. hahahahh lau apa pun rieda nampak sangat vouge.. cantik le tudung awak pakai tu.. beli kat mana?....

    BalasPadam
  7. Kakak yg sekadar memabca N3 Ffya pun terasa terujas sama - bestnya kalau dapat dlm rombongan yg sama. Kakak suka peralatan dapur tu Ffya.. Selimut soft tu berapa harga di sana agaknya ye?

    BalasPadam
  8. wooowww meriah sungguh shopping nyer..
    dah lama xgi sini..asal blk kelate je ada plan lain..

    BalasPadam
  9. tengok part barang2 dapur tu.. teruja jadiknya..
    beli yang besar2, senang time kenduri.. ;)

    BalasPadam
  10. lama dah p sini, kdg harga dier mahai sagtlah

    BalasPadam
  11. kalau smpai sini mmg x igt dunia shopping.. :)

    BalasPadam
  12. best la shoping kat Rantau Panjang...

    kite borong toto
    murah
    mase tu takde baby lagi..
    alaa.. bile la dpt beli tilam baby..huhuhu...
    tak sempat kirim kat u Rieda, heee~

    BalasPadam

Thanks to all sudi bace semua citer TOH..Sudi-sudi tinggalkan komen anda walau 1 jejak...LUV IT