Rabu, 15 Ogos 2012

cerita nyanyuk di akhir ramadhan

Kisah Satu..
pagi semalam..papa kejutkan kakak pi..x bangun pon..
aku kejutkan siap goncang tubuh dia..langsung x bergerak..
last2..aku angkat beg masuk kete n Jalannn da..ke opis..
Jam 4.15 ptg ..kunun amik kakak awal la ri ni...
sampai kat sekolah, siap masok dlm sekolah dia...
mana kakak ni xnampak bayang pun...
teacher dia muncul kat grill..yg teacher tgk aku apesal...pelik..
teacher bukak grill pintu n angkat tangan pusing2...Ah sudah..
aku terkesima seketika...aku bukak tingkap n cakap....
SORRY..SY X INGAT ARI NI KAKAK X PI SEKOLAH....
teacher dia laung,,,tula Safiya x datang...
malunye aku...trus blah....malu x abih lagi....pose n letih sgt la kunun..
sampai x ingat yg aku mmg x antar kakak pg td..
cox da biase dari traffic light masuk kiri...pegi amik kakak..kui kui..

Kisah Dua...
Papa tidur awal..Awina blom tidur...
maka tugas jage Awina .aku la...sampai tersengguk...ngantuk ma.
oleh kerana terlalu ngantuk akhirnya tertido...
dtg mimpi pasal someone...jeng jeng jeng....
someone yg pernah mengejar erti sebuah cinta dariku...
zaman mak nenek dulu...ala zaman cintan cintun kt sekolah...
Lame nye dia muncul dlm mimpi...
dek kerana takut dia asyik mengejarku (dlm mimpi),..hingga
aku terjage dlm keadaan terkejut...tgk jam..
alamak da jam 5.10 pg..awat mak x kejutkan ni..nak kene nih..
sampai dapor, tgk mak carik something kat peti, 
aik x siap masak lg ke?dlm ati aku..biar betik...
aku capai 2 bijik mug nak wat air,,mak mintak aku wat paprik..
aku cakap goreng ikan je la...pdhal mls nk masak..kuang kuang...
aku taruk susu n milo..mak tanye..nok wat air doh ke?(loghat ganu erk)
holah, wat lalu ar..bile lagi..
Aku jawab...dlam ati..(minum air je la ,mane sempat nk mkn..kul bape da ni)
AWALNYE..mak cakap,,,AWAL?
sekali lagi aku dongak jam dinding kt ruang tamu..
tau pukul berapa?baru pukul 4.15 pagi....hahahaaahaaa..patut mak aku x lorat langsung,
...konon2 nk cover malu...aku siap bancuh susu tok aku sekali..letak kt meja siap2//
then aku duk sofa n ttermenung akan kisah kenyanyukan aku nih...da tua kut...
makin dekat nak raye nih....awat le
awat aku makin nyanyuk semacam je....adoi...



..Time Kasih Tok Korunks kerana sudi layanz celoteh Rieda_ffya..

7 ulasan:

  1. heheheh..penat sangatlah tu
    akak dah masuk jam 10 pagi je ngantuk ,jenuh menahan mata ;p

    BalasPadam
  2. gitu yerk.. kurang makan kot...
    memang terlupa sikit2 biasalahlertu... tapi memang malukan..

    BalasPadam
  3. selamat hari raya dari KA & keluarga ye, mohon maaf andai ada silap & salah spjg kita berblogging ini

    BalasPadam
  4. adehh naya ni dpt mimpi indah sampai terbabas bangun awal..:)

    BalasPadam
  5. akak penat sangat kot..kadang2 boleh terlupa tau..
    last2 malu sendiri ..hihi
    penah juga jadi cam tu

    BalasPadam

Thanks to all sudi bace semua citer TOH..Sudi-sudi tinggalkan komen anda walau 1 jejak...LUV IT