Ahad, 30 September 2012

Keterujaan di kebun Jagung

Assalamualaikum...
selamat siang semua..
agak tengah hari menjelma...
last week...bertandang ke rumah klien..
alang2 da makan jagung rebus fresh...
diheret sama aku n my fren ke kebun jagung
 ni walau da masuk kebun jagung di tengah hari berdiri....aku x petik sebarang jenis jagung pon..
coz mane ade ilmu nk tau mane satu yg elok..yg tua, yg meranum mekar..yg cun...wahhh
 ni pjg lebar mak su aka klien aku terangkan camne nak tau jagung yang da masak..
aku pandai iyakan aje..
tapi mmg terbaik dari ladang la..jagung Hybrid..
ade jugak yang benih dari Mardi..besau2 lagi..
ade gaya pegawai pertanian x?ceh...
kunun cek baka jagung tu ade baik ka..
aku tau makan je..
tapi serius cakap..
jagung ni memang terbaik woo...manis..
dapat le bawak balik jagung free..
minggu ni rase nk mkn bubur jagung le..
ape lagi..kol je le maksu ni...buli klien nih..hihii..

..Time Kasih Tok Korunks kerana sudi layanz celoteh Rieda_ffya..

3 ulasan:

  1. mak ayu pun tanam jagung.. tp mmg teruja kalau gi kebun tgk besor2 jagung tu kan..sedap tu wt bubur atau jemput2 jagung..

    BalasPadam
  2. buleh la kasi tips..macam mana nak tahu jagung tu manis dari kulitnya? kena rasa juga isinya ka?

    BalasPadam

Thanks to all sudi bace semua citer TOH..Sudi-sudi tinggalkan komen anda walau 1 jejak...LUV IT