Rabu, 17 Oktober 2012

Setia ku Di sini

Assalamualaikum...
hai uols...pe kabar semua...ari ni cam kureng je idea nak berbelog...but...nice to share something kan..
Di mana letaknye kite sebagai kawan apabila sang teman dalam dilema...?
Di mana kita letak hati kita disaat seorang teman dilanda derita..?..
Perlu ke kita tidur lena diulit mimpi saat seorang teman dilanda mimpi ngeri?
Perlu kite bergelak tawa  sedang kan si teman berduka lara,...?
Saat kita menggenggam tangan menyalami si teman apa yang kite rasa?
Sedang saat itu telah tertulis satu ikatan yang Dia tentukan...
Bukankah saat itu hati berikrar untuk menjadi sahabat yg baik.....

sedikit luahan yg luhur dari hati...entah mengapa dua tiga menjak ni telinga
 ditadahkan problem sang teman yang akrab suatu dulu dan kini...
begitu juga dengan teman seperjuanganku yang kini dalam problem rumahtangga...
saat rumahtangga dilanda badai..siapa harus dipersalahkan.. isteri atau suami?
atau suratan takdir yang menentukan..?

Pointnye bukan nk kisahkan hal problem sang teman pon...
aku just nak bgtau pada mereka ape pon yang berlaku ..
aku masih setia disini....dan bersandar lah sang teman
segala bait2 atas aku kaitkan untuk gambarkan kesetianku disisimu...
dan saat tidur mu bermimpi ngeri..aku juga tidak lena mengulit mimpi...
Saatmu dilanda derita aku disini berfikir panjang...
berfikir untuk mencari penyelesaian terbaikmu...
Sang teman..aku menyokong segala keputusan mu...
kerna aku tau saat kamu habis berfikir dan Allah menyuluhimu...
itu pilihan yang ada ditanganmu....


..Time Kasih Tok Korunks kerana sudi layanz celoteh Rieda_ffya..

4 ulasan:

  1. moga dia mengetahui dan memahami apa yang cuba dirimu sampaikan...
    eh..sedap plop kepok sakni...nok g malas doh hahaha

    BalasPadam
  2. terima kasih sahabat.. bersyukur pada Allah kerana mempunyai sahabat sepertimu

    BalasPadam
  3. ada sesuatu yg tersirat ni !

    BalasPadam

Thanks to all sudi bace semua citer TOH..Sudi-sudi tinggalkan komen anda walau 1 jejak...LUV IT