Selasa, 16 Oktober 2012

apa makna CARAS ??

Assalamualaikum..
hai uols...cemua sehat ke?Alhamdulilah jam 12 td da settle muet..tp baru 1 bhgn..Speaking..
lintang pukang sepaking aku...ngeh..ngeh...
kat sini asal petang ari mesti hujan...asal hujan mesti petang...
sat2 g kene off pc lap sebelum black out...
nak tanye uols la...di opis a.k.a tempat kerja uols...
ape plg wat uols stress?kerja yg banyak stress gak kan...

2..3 ari lepas kami ade meeting...bos de mention psl Program Kami Prihatin yg bakal kite proceed next week..so bese la bila meeting mesti akan AJK yang akan dilantik kan...so bile dalam pemilihan AJK..aku da terpilih sbg AJK cenderahati n hadiah...so org da pilih aku agree je la kan...
bile the boss ask nak kasik ape kat peserta program ..so kite suggest la nak kasi pen n buku nota kecik..
the boss suh aku check harga n barang2 tu  and wat plan le..so aku ingat after muet nak pi setel la kan...
finally, aku di CARAS...sengaja aku besarkan perkataan...uols tau x ape makna CARAS tu..kalo aku silap uols betulkan erk...

sepatutnya urusan memilih,book n everything about sourvenirs tu patot aku yg HANDLE kan?betul x? then semalam seorang makhluk Allah (ayat sopan ni) telah maklum kat aku yg dia da tempah all the thing tok program tu n the boss also agree with her..can uols imagine my feeling on that time?
ari tu mase pemilihan AJK..dia beria tolak xmau involved kunun nak cuti..then she can said to me everything da setel....da la dia pi kedai aku n minah ni selalu berurusan....aku tanye uols ade x rase CARAS tu berlaku? nape kalo betul dia nak wat..dia pi kedai lain..siap pi kedai tu..order n mintak tuan kedai tu jgn bgtau cheqna..uols x rase pelik ke? ke dia ingat selama ni bile aku pi book barang..aku amik komisyen utk poket aku...?Sorry erk.

lps abih muet je tadi...aku terus SMS penyelaras program...kebetulan dia kursus kat luar..aku sms..AKU TARIK DIRI....sehingga ari ni aku masih ralat n kecewa..aku xtau sape yg suruh dia pi handle or order the things.tp aku rase dia mmg nak CARAS aku....at least kalo da gatal sangat nak take over my job, bgtau le sepatah nak pi order ke..x pon nak pi kedai yg sama mintak pendapat or.....
tapi minah ni awal2 tadi da kol tuan tanah kedaung tuan kedai n dapat all the info...at the same time,, as a lesson...beringat le sebelum terkena lagi..len kali kalo ade meeting tok pemilihan AJK ape2 program..x payah agree bile dilantik jadi ajk..just refuse je..bukan nak berkira tapi.. maybe orang x percaya kita boleh wat kerja..lantik orang mereka percaya je la...kalo awak tu terlampau baik ngan orang atas pon..x payah le nak CARAS orang sesedap rase je..kalo org CARAS awak camtu..ape awak rase?

kalo aku le..bile ditanye ape yg selalu aku stress bile kerja?
aku selalu cakap...kerja x pernah wat aku stress...
kerja mmg aku perlu hadap n habiskan walau camner pon..TAPI
Kalo orang disekeliling aku ..my enviromental was bad..
Stress akan datang pade aku...and my respect to her was gone..she was never...
sorry uolss sampai da kene amik tau pasal stress aku ari ni...but sharing is caring ..right?
..Time Kasih Tok Korunks kerana sudi layanz celoteh Rieda_ffya..

21 ulasan:

  1. ooo itu ke maksudnyer hehe

    BalasPadam
  2. aku takdak kejepun bikin stress tp biasanya org sekeliling yang menyebabkan stress.

    BalasPadam
  3. caras tu adalah sejenis kuih yang adik beradik dengan caras...
    terima kasih
    lalalalalalala

    BalasPadam
  4. alahai.. tensyyennya kalau kwn mkn kwn ni kan.. akak kwn ok je.. yg x ok menyetress kan akak ialah perangai budak3.. tensyennn

    BalasPadam
  5. sabo jelee....mcm2 perangai mnusia ni..y pasti kuih caras tu mmg sdppp hihi

    BalasPadam
  6. hoho baru saya tau mksud nya apa ehh :)

    BalasPadam
  7. caras tu kira cam potong jalan oranglah kan...apa kata kita caras dia sekali...ayooo..

    BalasPadam
  8. takpe la dear,paling kurang bebanan kerja kamu dah berkurang..hehehe..

    BalasPadam
  9. kuih cara tau la.. memang sedap.. hehe..
    sabar ye dear.. biasa la bile kt tpt keje macam2 org yg kiter jupekan..
    jadikan sbg pengalaman... :)

    BalasPadam

Thanks to all sudi bace semua citer TOH..Sudi-sudi tinggalkan komen anda walau 1 jejak...LUV IT