Khamis, 1 November 2012

Cerita Si Kawan

Assalamualaikum semua...
tinggal bape detik agi sblm nk punch card balik....yeahhh...
dari pg tadi duk teringat hal yg sama....
alkisahnye bila si kawanku yg menelepon area jam 11 mlm tadi...
citer  perihal seorang yg bernama S...wah suspen....
seorang teman yg menolak persahabatan antara aku & teman yg len..
secara kebetulan si kawan bertemu adik S di pasaraya lewat ptg kelmarin..
Adik S menjemput si kawan utk majlis kawin pada Disember ni..
at least adik S ni ingat kat kami sbg kawan S..tetapi S sendiri..
alang2 rancak bersembang..si kawan bertanyakan S....
Alhamdulilah S da sarat mengandung..da 8 bulan pon...
Aku tumpang happy ngan S...rase kalo kawan2 yg len tau mesti happy gak kan...
Even S x pernah nak bgtau psal dia pregnant pon..aku tetap doa yg terbaik untuknya..
Maybe sejak dapat Warkah dari aku tempoh hari S langsung bisu,..
terkesan sangat kut dari warkah itu..
tapi si kawan bertanya pada...nak pergi ke Daa?
Lantas aku menjawab: 'pergi la..pasal adik dia sendiri jemput..lgpun ingat mase kita bujang dlu..adik dia rajin repair keta kite...'pergi ye..'
Si kawan cakap lagi: "kalo aku pergi Da, aku terus bwk hadiah utk anak sulong dia..at least kite masih ingat dia walaapun dia da tutup pintu hati dia untuk kite semua Da..n kalo perginya aku utk terakhir kali ini..kalo dia terima bermakna hubungan kita semua masih pjg..kalo dia cakap NO...berkubur la semua..."
Aku cakap : 'si kawan, aku pon nak krim hadiah,,tanda pemberian seorang kawan..semangat nak beli hadiah untuk baby baru lahir ketara wei....'
Si kawan cakap:"aku pergi Da tp dgn mak aku la...n nnt aku bwk sekali hadiah mu..."nanti Da citer la kat kawan2 kite yg len k?

Sampai ke hati nak bgtau sahabat yg lain perihal S yg tunggu masa nak bersalin ni...mau jiwa kacau sahabat di PutrayaJaya, Selayang, CyberJaya....betul x?Aku dan si kawan masih mengharap silatulrahim ini masih berkekalan kan..aku percaya kawan2 di KL sana pon pasti berdoa bila membaca entri ini..malah berdoa supaya S selamat melahirkan...walaupon aku tidak diberitahu tntang kandungannya...tetapi doa ini tetap untukknya..tetiba kenangan zaman study, rumah sewa n tawanya yg kuat...S oh S...teringat warkah ni..

Pst: Pada belogers yg len maybe x paham sangat citer ni kan...by the way, bukan kah silatulrahim dalam sesebuah persabahatan telah tertulis olehNya kan...bukankah memutuskan silatulrahim itu juga dilarang olehNya...Pada aku, Kebahagian seseorang teman mampu membuatkan kite tumpang gembira...betul x?


..Time Kasih Tok Korunks kerana sudi layanz celoteh Rieda_ffya..

9 ulasan:

  1. alamak! cite ni cam kene kat diri saya...
    tapi.. saya nye citer.. saya pregnant tak bgtau kat sepupu saya ni... dia pun lame gak tunggu utk zuriat, tapi saya dulu disahkan preggy... dia cam bengang coz tak bgtau berita baik ni ke dia, dia dpt tau pun dari org lain pasal saya... kalo ikut kan... yg rapat dgn saya pun saya tak citer pasal saya pregnant, tapi dia sgt terasa dengan saya.. but now.. dia cam nak jauh dr saya, tapi takpela.. saya sentiasa doakan dia akan cepat dapat zuriat gak...

    BalasPadam
  2. Mungkin kawan tu ada sebab yg paling kukuh untuk 'mengunci' mulutnya,.. bukan mudah nak melupakan kawan baik,.. kita fikir yg baik2 jer, mungkin dia tersepit antara kawan dan benda lain, so dia kena memilih,.. maafkan aje le..

    BalasPadam
  3. doa yg terbaik smga kawan itu terbuka hati utk menyambung silaturahim persahabatan

    BalasPadam
  4. sahabat tu penting...tapi pada yang memutuskan persahabatan memang teruk la orang tu...xpela,raikan je la orang mcm ni,bg hadiah pd anak yg bakal lahir tu...

    BalasPadam
  5. semoga kawan fida tu mmemaafkan dan menerima kawn2 yang lain dalam idupnya kembali .. tempat jatuh lagi dikenang, ini kan lagi tempat study sama2.. tidur sebantal, makan sepinggan, minum sestraw.. kan kan..

    BalasPadam
  6. semoga S selamat melahirkn dan dpt baby yg comelll n sihat,..moga2 silaturrahim kalian jg bkal kmbali trjalin,amiinnn:) jmput folllow & cubit2 my nuff kmbali ye :)

    BalasPadam
  7. pe2 pun sy doakan mg persahabatan tu kembali terjalin mcm dulu...

    BalasPadam
  8. Semoga persahabatan kembali terjalin.

    BalasPadam
  9. mudah2an terjalin kembali..

    mmm..dua hari lebey jugaklah dok mengangkut air.
    mandi pon ala kadar je .)

    dok kawasan bermasalah air gini le kekdahnya

    BalasPadam

Thanks to all sudi bace semua citer TOH..Sudi-sudi tinggalkan komen anda walau 1 jejak...LUV IT