Khamis, 8 November 2012

Diari di awal pagi

Assalamualaikum...
pe kabo uolss? harap sehat walaupun cuaca agak kurang baik....ape citer pepagi hari ni yer?cer citer..ce citer...hurm....diari di awal pagi.....

5.30am:  
aku da terbangun...as usuall tanpa deringan handphone...kalo time kerja awal je  mata terbukak ni  kan..tapi melayan sedikit kemalasan...santai lu kat tilam..
5.45am:
Argh..x bisa melayan da..aku rembat towel trus ke bilik..dalam cuaca sejuk skrg mane nak tahan  <<<<<..kan terkucil...
6.20am: 
siap mandi...lame tuh mandi..mandi ke bersiram?ngeh..ngeh..maklumle time p ni....ngeh...
6.30am: 
da siap berbaju bagai...cepatnye...ari ni just pakai tracksuit ke opis..aku kene join program Warga emas peringkat daerah Hulu Terengganu..ade aktiviti membaiki dan gotong royong membersihkan rumah klien...kalo berbaju kurung bagai..camner nak memanjat n bergotong-royong..ada faham? Masa masih bersisa banyak nih...aku ke meja la..siapkan bunga telur crepe la...
6.50am: 
kung kang kung kang...x berbunyi pon wat bunga telur tuh..saja wat gimik bunyi..maklum le rumah sunyi sepi...kakak aku x kejutkan pon..semalam dia x kesekolah pon..so ari aku lak yg malas nak kejutkan dia ke sekolah..kalo kejutkan dia mau aku yg lambat...wah....lagipun dar report pengasuh smlm..kakak dalam keadaan baik...tidak berkeliaran bermain....ngeehh....amik ko..
7.00am: 
da jam 7.00am le...make up dlu la...bunga da siap 6 batang nih....wah bagus2...ini bermakna kesemua bunga telur da berjumlah 35 batang...horay...nak menari cam Angry Bird lak...sengal ko...
7.15am:
aku da xtau nak bikin ape...pack baju skit standby kut2 hujan karang, mau basah baju aku...wah, lg 
semangat nak join program k..aku gi start enjin kete, warm up kete skit..kemas ape2 yg patut dlm  kete...then gerak je la...biarla awai lagi pon...
7.30am:
aku sengaja bawak slow2 layan jiwa kacau wei..jiwa kacau ke? x lah...sambil layan cuaca yg mendung...hujan ke x nih?
7.35am: 
aku da tersadai di opis...layan si Nabil n Kenchana dlu la...dengar org join Itu Aje menang ke tidak?
7.40am: 
aku da kuar n punch card......and masuk opis..bukak pc...bukak fb..tengok jam...warghhhhhhhh....awalnye aku nih.....apesal aku lupa yg jam rumah,jam tangan n jam kete tu awal 5,6,7 minit.....kan da tersadai di opis...baru 2..3 orang staff yg mmg masuk kul 7.30 ade kat sini..yg masuk kul 8.00am cam aku sorang pon xde lagi....
7.45am:
maka..dengan gigihnye aku hasilkan diari awal pagi...ngeh..ngeh....layan je la uols karenah aku yg macam da mereng ni...dlm minggu ni aje...aku x bape betul skit maklum le kepala asik pikir bunga telur, hantaran, majlis kawin orang...cuti beku...banjir....arghhh....tension ghupenye aku....
8.05am: 
aku stop taip le...publish je...sekadar diari di awal pagi...uols, selamat berhari khamis n berhujung minggu...ptg aku jenjalan rumah uols k...entri yg comot juge pepagi nih..

Thanks uols...yg sudi berkawan dan meninggalkan jejak di setiap entriku...InsyaAllah..persahabatan n silatulrahim bile terjaga..ibarat bunga yg sentiasa kembang dan mewangi...


..Time Kasih Tok Korunks kerana sudi layanz celoteh Rieda_ffya..

15 ulasan:

  1. amboi berdiari pg2 yek....selamat bergotong royong la....sy ada mesej kat fb nnt baca yek

    BalasPadam
  2. datang awallerni... gituler kalau dah terawal sangat melopongler...

    BalasPadam
  3. hohohohohoh...cuti sekolah dah nak mula..mula nak kisahkan kenuri..jalan2..hehehehhe

    selamat berhujung minggu jugak.. :)

    BalasPadam
  4. diari saya sekarang hari2 buka sppbs masuk data murid...adoi, sistem yg sedang lembapp...

    BalasPadam
  5. Kakcik masuk kerja jam 7.30, tapi selalunya sebelum 6.30 dah tercongok di pejabat. :)

    BalasPadam
  6. KA follow aje.. hari2 diary kebusyan

    BalasPadam
  7. diari lengkap..hihi

    hari tu akak ada tya yg air kurma yg su buat tu mnis tak kan..

    terpulang pada kita manis macam mana..sbb letak gula dengan kurma dan air je..sedap tau akak..cer cuba;D
    minum suam2;D

    BalasPadam
  8. PM dah lama tak mandi seawal pagi macam tuh...

    BalasPadam
  9. Salam Jumaat Sis Rieda...
    Ape citer ari ini dear?

    BalasPadam
  10. as salam

    terima kasih kerana sudi berkawan dengan akak juga :)

    BalasPadam
  11. jadual ketatnya penuh tu.
    Salam kenal sis faridah

    BalasPadam
  12. permulaan hari y padat.. gini la rutin harian kan..

    BalasPadam
  13. eh..eh..lupa pula .

    letak gula batu tau..

    BalasPadam

Thanks to all sudi bace semua citer TOH..Sudi-sudi tinggalkan komen anda walau 1 jejak...LUV IT