Selasa, 27 November 2012

Nak kena Teka Lagi ke?

Assalamualaikum.....
pasal prob belog ni...rase macam da ok kut...
tengok dari komen2 uols jgk le,,..
psl aku sendiri xleh nak agak....
citer ari ni.....
rasenye da masuk 3 hari ngan ari ni rezeki kami murah je...
Dari ahad sampai selasa...
ade je buah-buahan kampung masuk opis ni,...
dan 3 hari juga kami menjamu duyan je....
bukan takat duyan, rambutan, ubi kayu...
betul2 menjadi musim buah di hujung tahun di sini...
but..
bukan nak citer kisah duyan..tapi kisah ini...
uols tau buah ape nih....
kali ni x payah teka2 la....
kalo zaman kecik2 dlu..aku berebut nak tunggu buah ni gugur
kat sungai di hujung kampung...
tapi sekali gugur bukan banyak pon...
makin dewasa..buah ni macam ditelan dek zaman...
tapi tahun ni...2..3 ari ni...bertemu lagi buah ni...
rezeki jugak ni...sedap wei...
Buah binjai...uols aku x tau panggil buah ape...
 sedap dimakan begini...
 sedap juga dimakan begini.....

paling sedap...sambil makan nasi cicah dengan budu...
n buah ini dihiris dan masukkan dalam budu,,,
pergh lagi sedap x hengat...
aku smlm makan nasi  bertambah....
sorok2 tambah nasi..last2 kantoi ngan mak...
buah binjai yg jarang jumpe nih...
dalam setahun blom tentu dapat...
sekali dapat..makan berbaloi2
ptg..mlm...pagi td aku da hadap...
memang sedap..
uols x teruja tengok?


..Time Kasih Tok Korunks kerana sudi layanz celoteh Rieda_ffya..

18 ulasan:

  1. ingatkan buah ciku...buah binjai tak pernah makan lagi..

    BalasPadam
  2. tak penah makan. sedap ke cicah budu?

    BalasPadam
  3. x penah rasa lg buah ni walaupun penah org bagi..memang buah binjai ni jarang blh jumpa..

    BalasPadam
  4. Balasan
    1. ida...da letak garam gula masam hilang tau...yg ade masam manis kelat...cewah..

      Padam
  5. he he he terliur dah

    BalasPadam
  6. saya pun tak kenal buah ni...tapi tempat nama Binjai kat kelate tu tahu lah saya...hehe he

    BalasPadam
  7. kecur liur....
    sedap ahhh,nk se....

    BalasPadam
  8. mcdah weh....wat kawe kecur je....kena g carik ni....slurppp

    BalasPadam
  9. sedapnye....kecoq lioq org kt cni...

    BalasPadam

Thanks to all sudi bace semua citer TOH..Sudi-sudi tinggalkan komen anda walau 1 jejak...LUV IT