Jumaat, 4 Januari 2013

25 Random facts About Me


Assalamualaikumm..
4 JANUARI 2013
21 SAFAR 1434 H

Nampak tajuk tu? ekceli aku ni cukup2 malu bile mendedahkan perihal diri sendiri...namun setelah ditag oleh  ciksu ...(orang da bersungguh kene kita hargai sebaiknye kan....luv u ciksu...) da puas pikir nak letak perihal ape psl diri sendiri nih...ngeh kan da tersengal diri kat sini...ok 25 random facts about me :

1. Aku...mempunyai 4 orang adik beradik seibu sebapa...
2. Aku satu-satunya anak perempuan emak....
3. Aku..tinggi 151cm..berat 48kg (boleh imagine besar kecik aku ni ye..ngehh)
4. Aku ..punyai 1 suami (ngeh...of course la...) 2 puteri kecik.....
5. Aku...suke warna pink..namun akhir2 ini mule (skit2 la)berpaling tadah pade warna biru turqoise n purple...
6. Aku... mule terjebak dalam dunia blog ni sejak dalam pantang melahirkan Awina dan entri 1st berkaitan Awina le....
7.Aku suka bace novel, kumpul novel but yg lemah x ingat sape pinjam novelku apatah yg x return balik  (sanggup beli kembali novel yg orang x hantar)
8. Aku juga peminat citer korea but citer korea tu aku tapis dlu...(aku layan citer yg hero or heroin nye hensem atau comei aje)lg 1 citer korea yg ringan, funny....
9. Aku..paling x suka bila dapat tau aku kene tipu..kalo sesape nk menipu make sure x terbongkar..okay?
10. Aku juga x suka manusia hipokrit...tp masih boleh berlakon dpan hipokrit tu dengan buat dekk je tp  dalam ati memang menyampah gile
11. Aku...seorang yg penakut dengan ubat berbentuk pil, kapsul atau biji...mmg xleh telan...ms kecik aku pernah d warded..then dpt ubat sebesar coklat m&m thn bile time makan ubat..aku buang keluar, flush dlm toilet...bile misi tanya...da makan?da misi...(bijak x?)kalo jenis cecair xpe...
12.Aku...paling x suka tengok binatang yang x bertulang...eee..cakap pon da geli...ular, cacing, lintah, pacat n etc...paling x best ular...kalo terjumpa bole fobia berminggu2..tengok gambar pon x bole...sampai bermimpi...
13. Aku...cukup suka buah-buahan tempatan...manggis, durian, duku, durian belanda...etc da kecur mulut ni.
14. Aku ..kalo nak tido kene berangan-angan dulu...kalo x, susah mau tito....
15. Aku..suka travel ..tengok negeri orang...negara orang..tapi poket kene penuh la sblm nk jenjalan...
16. Aku...cita2 asal nk jadi pendidik a.k.a cikgu la, but xtau le dapat ke tidak..kalo xdpt..ajar anak-anak sudah...ngehh...pernah ade experience mengajar dulu....
17. Aku...ade sifat lemah yg xleh nak buang..cepat marah, cepat komplen, cepat menduga, penakut, cepat berubah fikiran..Pelupa..byk yg burok kan...bila nk kikis nih,...
18. Aku.. seorang pelajar pjj tahun 3 di USM.. course Sciense sosial ...lmbt lagi nak habis blajar ke?huuuu
19. Aku...kalo berkenan kan sesuatu barang..aku akan usahakan jugak utk dapatkannya..walau lambat atau cepat...dan sanggup ikat perut untk dapatkan barang tu...
20.Aku...cukup gemar mengumpul paper bag...suka tengok pelbagai jnis dan color paper bag...bila ade ipar duai yg mintak..aku cukup kedekut nk kasi...tapis dlu la...(so ade yg nak kasi paper bag yg cun x kat aku?)
21. Aku...Satu lagi kelemahan yang ketara...cepat percayai orang padahal baru kenal..aku ingat semua orang baik kut...
22. Aku..seorang kakitangan awam...mula berkhidmat 10 mac 2008...di JKM...maybe jiwa kebajikan tu kuat kat diri aku kut..(yerlah, dibesarkan di rumah anak-anak yatim, then pernah mengajar di institusi kebajikan...n ngan kawan2..bole tanye mereka sendiri (x perlu citer bab ni)
23. Aku...kini teruja menunggang motorsikal kembali..kalo dlu mase bujang, ke mana2 ngan motorsikal la..sejak kawin n kerja..en somi x kasi da tunggang..but semenjak dua ni...aku mula bwak motorsikal kembali di rumah or rumah my MIL..bestnye kalo dapat bawak motor pi kerja...bukan motorsikal berkuasa tinggi ke ape..motorsikal biase aje..
24. Aku...punyai beberapa mimpi emas...salah satunya...menyiapkan sebuah rumah kami n anak2(InsyaAllah rasenye tahun ni berjalan le projek rumah ku)setelah beberapa thun tertangguh
25. Aku...dilahirkan pada 4 Januari tahun  ????....maka hari ni genapla usia ku 30 tahun... SELAMAT HARI JADI untuk diri aku sendiri...semoga aku menjadi muslimah beriman, isteri solehah, ibu yg baik, anak yg taat, pekerja berdedikasi (bodek ke?) kawan yg sejati...sejak memasuki usia 3 series ni ... be  matured.. take it serius pada life...agaknye ade hadiah x utk ku thn? tungguuu..

so itu aje kut...25 random facts about me...so patut kene tag 25 orang kan...so aku tag semua orang yg bace blog aku ari ni....utk mendekatkan diri ku dengan uols semua.perlu tau pasal uols jugak kan....ni jgk entri autopublish..memandangkan ari ni Jumaat..aku x kerja..so wat entri sesiap le di opis petang khamis ni..kebetulan bekerja di bilik gerakan banjir...ok uols..tadaaaa....

..Time Kasih Tok Korunks kerana sudi layanz celoteh Rieda_ffya..

26 ulasan:

  1. first of all... HAPPY BIRTHDAY TO U!! moga pjg umur dan murah rezeki..
    apa yg sama kiter ni..
    1. ada 2 anak perempuan gak
    2. suka baca novel
    3. suka kumpul paper bag yg cantik
    4. alah pada binatang cam pacat, ular, ulat sampah lagi lerrrr...
    5. keje gomennnn...

    BalasPadam
  2. Selamat hari ulangtahun kelahiran. Semoga segala apa yang dicita2kan akan menjadi kenyataan. :)

    BalasPadam
  3. Selamat hari jadi sahabat.. semoga dipanjangkan usia dan dimurahkan rezki.. setiap kali aku sambut ulangtahun pekahwinan aku, aku mesti ingat mu.. sebab tarikh lahir mu sama ngan tarikh perkahwinan aku cuma taun je lain.. hehe.. arini gak aku sambut ulangtahun perkhawinan yg ke 6.

    BalasPadam
  4. tahniah.. selamat hari jadi.. semoga panjang umur dan dibanyakkan rezeki dan kekal bahagia selamanya...
    akak dah baca fakta2tu semua.. yang paling melekat dihati akak tentulah pasal duk rumah anak yatimtu.. akak tak penah ada kawan yang merasai pengalaman itu.. semoga pengalaman itu dapat membawa kepada jabatan..
    ramai gak yang giler simpan paper bagni rupanya...

    BalasPadam
  5. Ffya dibesarkan di rumah anak yatim? Sedih pulak kakak bila tahu. Itulah sebab Ffya kini banyak berbakti dgn masyarakat - syukurlah...

    BalasPadam
  6. IDAaaa.. Happy Besday!!.. Aku doakan suma impian ko termakbul.. Amin.. ni ha aku terasa skit ngan entry ko psl novel.. sbbnye aku la salah satu org yg pinjam novel ko.. kakakakak (Jgn mare arghh) tp lom pulang2 lg ni.. lupaaa la Da nk pulang balik.. Ampunn!! Yg bestnye aku x baca pn novel2 tu.. ntah mimpi apa aku pinjam.. hihi.. jgn plak ko hantar watikah Da.. Adiosss.. hihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Daa,aku pon terase jgakkk..pasal aku pun pinjam novel ko yg siti rosmizah tu blm hntar lagi...ekekekekke
      soriii...daaa....
      buku da abes baca tp aku lupe aa nk bagi masa kte jumpe redah ujan n banjir hari tu.....soriii daaa....
      hehehhehe

      Padam
  7. moge segala impian akan jadik kenyataan...:) hepi bday sayammm....

    BalasPadam
  8. amboi padat info diri ni selamat bersegmen ye

    BalasPadam
  9. salam..
    selamat hari lahir..
    semoga panjang umor..
    murah rezki..
    dipanjangkan usia..
    diberi kesihatan yg baik..
    dan semoga sentiasa dalam lindungan serta kasih sayang Allah

    BalasPadam
  10. terima kasih kak:)

    sebab sudi buat..dan akhirnya sempena hari lahir akak ciksu ucapkan selamat hari lahir semoga panjang umur dan sentiasa dimurahkan rezeki hendak--Nya.amin

    BalasPadam
  11. akak, mati2 sebelom ni saya ingt akak cikgu tau;)
    sama mcm saya suka berangan sebelom tido tak pon dengar radio..hihi
    suka travel juga

    BalasPadam
  12. PM lak satu-satunya anak lelaki emak...:)

    BalasPadam
  13. selamat ulangtahun...eh eh tinggi kiter sama..tp berat x ar...padat ngan diri..boleh mengenali lebih dekat lg

    BalasPadam
  14. saya pulak langsung tak leh telah ubat cecair.. rase semacam je kat tekak. ubat pil takpe ag.. huhu..

    btw, selamat hari lahir.. semoga panjang umur, dimurahkan rezeki & dipermudahkan segala urusan mrs faridah.. amin.. ~.~

    BalasPadam
  15. Muda setahun rupanya dr M..tahun 83 kan..

    BalasPadam
  16. Lupa nak wish..hi hi..hepi belated besday..

    BalasPadam
  17. haha.. sama la dgn lya,.suka baca novel _kumpul novel..last ramai sg y pinjam.. nah kemana novel tu..

    BalasPadam
  18. suka baca novel n kumpul novel kita sama kak hehe

    BalasPadam

Thanks to all sudi bace semua citer TOH..Sudi-sudi tinggalkan komen anda walau 1 jejak...LUV IT