Khamis, 28 Februari 2013

Gusarnya hati ini bila kau x berhenti sang hujan..

Assalamualaikum...

Orang tua cakap kalau selalu mengeluh x elok kan..muka cepat berkedut dan dimamah usia..betul ke? Kat bumi Tganu ni da bape ari hujan..Kalo x silap pengamatan ku...Hujan bermula Isnin dan di daerah aku bekerja banjir melanda beberapa kampung hari selasa...semalam aku bertugas sampai jam 9 malam la..hingga   jam 10  pagi tadi dimaklumkan pusat pemindahan ditutup...Ya Tuhan, aku le  agaknye insan paling happy kat opis..aku x berkira bab tugas banjir  ni..but utk  kali je..aku punye  agenda...

Seperti yang di rancang di akhir Disember thun lepas lagi, aku plan nak ke Pulau Lagenda,,.tengok blogger2 post entri pulau Langkawi makin mengujakan aku...ekceli sambil menyelam sambil minum air ni...aku tingin membawa mak ke pulau tu..sekarang kalo plan nak g travel jejauh selalu je pikir nak bawak dia apatah dia x pernah jejak lagi pulau tu..so tu misi utama...yg menyelam..yg minum air tu..alang2 teratak dlm pembinaan tingin nak membeli keperluan rumah...x payah cakap le ape ke benda tu..da nama wanita..kut2 terjumpa corelle, visions, corningware, Pyrex...menggoda jiwa kalbu...dapat kut2 aku beli skit2.....

tapi yang mengusarkan, merisaukan aku...hujan masih x berenti....utk pengetahuan uols...cuti kami kat jkm ni memang da dibekukan sehingga PRU13....uwaaa..tapi utk sebarang cuti masih boleh dipertimbangkan lagi la.TAPI. kalo da banjir xde makna uat aku nak ke pulau lagenda nih....huuu ni le aku duk risau...dalam hati Tuhan je tau betapa serabut aku duk mikir hal ni...tulun..tulun....berenti la hujan....nak banjir pon tunggu aku balik dlu.. bukan ape rugi tau homestay da bayar...yg len pon da setel tunggu jalan je lagi..dan kalo xde aral lagi..seawal subuh esok da nak berangkat...

langit masih gelap...suasana masih sejuk...oh apakah hujan akan berterusan..mak aku mmg da bersetuju nak ikut ke sana dari awal lagi..alang2 semangat dia berkobar ni...aku and my Sil siap beli baju baru utk dia jenjalan kat sana..muka x usah cakap le main berseri...yg x berseri aku je..maklum le duk risaukan hujan...doa tu penting mak cik oi....kata kat diri sndiri...hilangkan gusar, dan kerutan wajahku sekali.. tajuk entri cam lagu plak..tuju pada sang hujan kee??

YaAllah...kau permudahkan segala urusanku...Aku hanya merancang yang menentukan segalanya adalah Mu YaAllah...amin....




..Time Kasih Tok Korunks kerana sudi layanz celoteh Rieda_ffya..

15 ulasan:

  1. selamat bercuti dan berjalan lancar hendaknya...

    BalasPadam
  2. 2 3 arini napok gaya kurang doh ujan..tp belah besut banjir lg...hrp2 dok larat la ujan...

    slmt bercuti....nak cekelat daim ..hik..hik

    BalasPadam
  3. semoga dapatlah pergi bercuti tu yer!

    BalasPadam
  4. selamat bercuti..semoga segala urusan akak dipermudahkan

    BalasPadam
  5. selamat bercuti ya Riedaffya..harap2 hujan akan berhenti..semoga semua rancangan berjalan dengan lancar..:)

    BalasPadam
  6. Bila ujan memang susah nak buat apa pun.. Semoga segalanya dipermudahkan ya.. Amin

    BalasPadam
  7. wahhh bestnye..
    nak ikottt.... :)
    selamat berholidays

    BalasPadam
  8. wah seronoknya nk gi cuti dan lg bertambah seronok bila dpt bawa mak sekali bercuti sama..itu dh boleh dijadikan hadiah utk mak dn boleh gembirakan dia kan.. ayu ni bilalah boleh bwk mak bercuti..plan nk g cameron sbb mak tk pernah gi lg sana.. InsyaAllah satu hr nt..hihik.. Selamat bercuti dan semoga semuanya dipermudahkan.. ayu tak pernah jejak lg langkawi..hahaha.. nak ikut gk boleh?

    BalasPadam
  9. moga semuanya dimudahkan..insha Allah selamat bercuti fya

    BalasPadam
  10. selamat bercuti..semoga baik semua..kat sini hujan tak henti2..huhu

    BalasPadam
  11. kat JB pownnn slalu hujan ptg. yg menggusarkan klau hujan tk berhenti, baju diampaian semua sejuk. sampaikan nk pkai t-shirt pown kena iron dulu...

    so, selamat bercuti. pru13 jatuh 30mar. so hujan atau panas, jgn arrange percutian hari tue..

    BalasPadam
  12. dapat tak bercutini.. cptler bagitau kat akakni...
    kalau der cerita langkawi updateler..
    kalau tak pergipun bagi tauler...

    BalasPadam
  13. tak best kan kalau cuti kena beku...rosak semua program nk gi jlan2 dgn family...

    BalasPadam

Thanks to all sudi bace semua citer TOH..Sudi-sudi tinggalkan komen anda walau 1 jejak...LUV IT