Khamis, 14 Mac 2013

pulau langkawi-2nd day-2

Assalamualaikum..
masih citer Pulau Langkawi..masih ngan aktiviti hari kedua..aktiviti ke 3..kami ke sini..Oriental village...ekceli mmg aku xnak ke sini..alasan(ni jgn bg tau orang len eh..) aku takut nak nek cable car weii....takut dengan ketinggian...tp demi mak...mak lagi...
depan OV...hurm....dlu mase aku n en somi ke sini..tempat ni masih dalam pembinaan..so sepatutnya alang2 da sampai patut rasai nye kan..

rehat sekejap...my Sil ni pantang jumpa orang jual jeruk, rojak buah...mesti beli...
tengok blom ape2 lagi da rehat tuk makan rojak buah

tunggu turn beli tiket...hage tiket boleh tahan le..nasib ade 3 kad staff gomen..dapat less skit ..bhgn mak plak dikira warga emas..so dapat budget skit kan...

kami sebelum masuk utk menaiki cable car nih..

akim n Kakak..kakak masa ni nebes gile..bila papa dia nak dukung dia menangis..maybe dia pon gayat kan..aku plak bole pegang lengan Adaa, kakak akim ni sampai lencun baju...aku nebes gayat wei.. so aku amik ni gambar nk control gayat wei..
sampai di hentian pertama..masa jejak kaki..memang kaki aku mengigil..serius penakut kan.
tapi view memang cantik kan..
adik n my Sil...ni kali kedua diaorg ni nek..
ni utk hilangkan kegayatan aku..lepak pun amik port tgh..masih dihentian 1st...
mak pon ok je..bile aku tanye mak takut x? dia bole jawab ok je...sedangkan aku?
finally..berani gak le aku bole ketepi n bergambar lagi...aku dukung wina pon psl nak hilangkan gayat jugak..aku x nak teruskan perjalanan ke atas tapi memandangkan xkan aku nk stay sensorang kat sini...terpaksa hokey..

berani kan....tapi dalam hati Tuhan yg tau..mcm2 aku pikir..



di puncak....tp untuk naik keatas dan bergambar..mmg aku x berani pon..yg x naik aku n mak n anak2 ku...aku stay kat cafe ni je...


relax lagi...masa ni perut lapar...maggi, eskrim, burger jadi mangsa..
ni masa perjalanan turun ke bawah...cantik kan view..masa ni aku da berani skit la...tu pun aku kene duduk membelakangi view ni...kalo x mau rasa menjunam...
aku suke pic nih...4 beranak....

setelah setel kat sini...kami pulang dan melalui beras terbakar..time jam sekitar 6.50pm..nampak deretan kedai blom tutup..kami berenti...mak nak cari kain batik cap wayang kulit...so mengejar masa n tolong mak usha kain batik..tiada gambar yg teramik kat sini..akim pon sbuk membeli baju utknya...


..Time Kasih Tok Korunks kerana sudi layanz celoteh Rieda_ffya..

11 ulasan:

  1. fuyoo.. mmg cukup bergaya di puncak sana hehehe

    BalasPadam
  2. masa kami ke sini, cuaca sejuk, kabus mcm kat obesi...

    BalasPadam
  3. memang syok naik cable car nih walaupun pada masa yang sama agak menakutkan...hehe

    BalasPadam
  4. oo gayat gak yer.. tp nsb lps tu ok kan...

    kalau nak tau, saya pun gayat.. gayat sesangat.. pnh sekali, saya naik tangga sampai merangkak.. hahhaha... tp tu zaman sek dulu la... skrg pun ttp gaya..

    BalasPadam
  5. Bila ros dpt nk pergi nih..jelesss..kikiki :(

    BalasPadam
  6. gayat tempat tinggi yepp. msti tuhan je yg tahu apa kmunrasa masa naik cable car tue

    BalasPadam
  7. akak gayat tinggi memang takderler kot.. sebab tu akak boleh panjat gunung dulu2... masa akak gi tu jambatan gantung tu tutup rugi rasanya.. sebab nak gi lagi situ entah bilakan...

    BalasPadam
  8. liya pun suka tgk gambar famili 4 beranak nie... canteq ^_~

    BalasPadam
  9. p hari tu xnaik pn cable car sbb angin kuat jd cable car stop

    BalasPadam
  10. La gayat rupanya..Nasib baik beranikan diri naik gak..kalau tak rugi tu...

    BalasPadam

Thanks to all sudi bace semua citer TOH..Sudi-sudi tinggalkan komen anda walau 1 jejak...LUV IT