Sabtu, 13 April 2013

petang sabtu...

assalamualaikum......
ape kabo semua?ngeh....cam pelik bile aku bersiaran petang sabtu....weekend yg da x bape nk weekend..yerla esok da kerja kan...let's start with my own activities today...since bangun dari tido lps solat subuh....aku sms my cousin nk ajak pi pasar Marang le..nak mbeli lauk pauk...cam byk yg nk dibeli..my cousin ckp le x sure nk pi psl ade hal...fine..so aku agak bermalasan le nk mndi n wat yg sepatutnya..then tetiba msg ringing...my cousin ckp 'nak pi psar jom le...8.20am..gerak'amik ko, kelam kelibut aku mandi,basuh pakaian n mndikan kakak..kbtulan kakak pon bangun awal...then da setel semua kmi gerak...first my cousin hntar mak dia dulu ke masjid terapung utk kursus haji...then gerak ke pasar..kat sana aku beli ikan, udang, sayur utk stok masak ari ni...

da sampai rumah, aku trus ke dapur..isi perut dulu la, sambil isi perut aku kuarkan 2 bungkus tempe dr peti ais, potong n goreng, then sambung goreng bilis n kuarkan lak bawang n lada kisar..terus bersilat n siapkan sambal tempe....then turn mak aku lak yg bersilat didapur..dia sempat masakkan sayur air labu, goreng ikan, sambal belacan..xde ni x lengkap mkn nasi kan...siap urusan mak...aku plak yg buatkan air sunquik n pack...da siap pack aku masukkan dlm kete then hantar kt tapak rumahku...oh ye, da jadi rutin weekend aku...aku masakkan lauk pauk utk tukang2rumah yg sedang gigih membuatkan teratakku..

setel urusan tu.da 1.40pm anak2 lak aku uruskan...suapkan nasi, mandikan derang n kasi tido...Alhamdulilah, da selamat pon tido...leh le aku rest kn diri jap...skrg hujan x berenti pon kat sini...nk kuar malas..mklum le hujan...so aku godok ke rumah org le..mne yg dpt aku tinggalkan jejak..aku tinggalkan le...mne yg xdpt, aku choaw dlu...line x bape nak elok.hujan...TAPI....yg bestnye aku menaip ni ha..ape yg tertaip dr td dengan tabb dgn gigihnya.. kalo dpt dipublish maka success la aku gune tabb yg x pernah aku pandai no...malu pon ade ni...kalo 2 prncess tu bangun, jgn harap aku dpt pegang tabb ni...itu aje yg aku nk citer petang ni...di petang sabtu ini.....heeee ini bole dikira 1 entri gak kan....? sila jangan marah hokey!!
..Time Kasih Tok Korunks kerana sudi layanz celoteh Rieda_ffya..

3 ulasan:

  1. Sedapnya masak sambal tempe hari nie.

    BalasPadam
  2. salam
    Maaf lambt sampai tirana aduka ke sini.

    BalasPadam
  3. hehe... pakai tab rupenye taip entri nih..best ending tu..hehe..bagusnya siap bwk lunch utk tukang2 rumah.. contoh yg baik ni. :)

    BalasPadam

Thanks to all sudi bace semua citer TOH..Sudi-sudi tinggalkan komen anda walau 1 jejak...LUV IT