Isnin, 10 Jun 2013

Membeli keperluan rumah..!!

Assalamualaikumm.....
anneosayo...selamat siang semua...da lama nak hapdet citer ni tp disebabkan kekangan masa..aku pendam je..tapi  duk tgk pic ni ade kat desktop ni wat entri je la...dua minggu lepas sblm exam..aku ke sini, AIK HOE, One stop home centre di Kuala Terengganu...membeli keperluan teratak ku yang belom siap lagi tu...ekceli barang2 yg nak dibeli tu...kontraktor da kasi..but both of us nak yang lebih baik n cun la...so kami pergi pilih n beli sendiri la..nnti tolak rege dlam kontrak ye tokey....heee
antara yang dicari..kepala paip sinki..kalo jenis aku ni nak yg simple dan murah...but en somi aku...biar kepala paip ni mahal tapi tahan lasak..katenye bukan nak pakai setahun dua...nak pakai lama...nah sekali amik yg rege rm200++...byk pilihan kan..

ni pon jadi pilihan jugakk...tapi blom beli lagi..nak memilih pon jadi rambang mata..kebanyakan tandas ni da package ngan sinki...harga memang murah le...psl ade sale..

ni jugak yg jadi pilihan utama kami hari tu...nampak sinki yang kami pilih...yg depan sekali..sinki jenis terbaru, siap ade papan pemotong, ade tempat letak sabun tertutup n rak...nampak? rege nya RM888...huuu boleh tahan...

ni juga yg jadi pilihan...dapur..penting utk aku la kan..masak ke x blom tentu!!...ni pon package dengan hood sekali...so aku rembat ni...rubine cooker hood rch Rosemary sekali ngan rubine cooker hob RM2488..ni rege lepas less da..dapat free sebijik dapur elektrik..rege, mak aih...

ni plak pelbagai jenis tiles yg terdapat kat kedai tu..jamu mata je...tiles derang da kasi

ni plak pelbagai jenis pilihan sinki..aku pon rembat 3 set sinki...ade yg rm168, ade yg rm368.

aik..tetiba kakak dapat kawan..so agak senang ari tu coz dua2 anak x buat perangai....bole le memilih lelama kat situ...

ni broucher megasale yg ade kat kedai tu...kebetulan kan..time aku memerlukan barang2 ni..ade sale n rege pon boleh tahan la...hurm kat kola tganu ni x byk kedai yg jual full aksesori mcam AIK HOE..x macam bandar besar macam KL, Penang, JB...so kalo ade pon kedai yg jual satu2 barang...bile aik hoe ni ade senang citer pergi satu kedai n semua ade utk keperluan rumah...

masa buat pembelian ni..ade saleperson incharge tu mintak kite pilih brang2 kat atas tu..ghupenye sale yg depa buat..derang buat bonus atas pembelian...cash n carry...ikut jumlah bil yg dibeli kite layak memiliki barang2 kat atas tu dgn syarat bayaran 99 sen...so x mau erk...so bile tgk bil aku da rm6k lebih aku layak mendapat satu oven panasonic n satu set cawan but...aku cukup tergoda dgn panasonic vacuum tu..tp syaratnye bil aku smestinya berjumlah 7k...bil2 tu boleh dikumpul dan ditotal sehingga 30 Jun 2013..and semalam en somi ajak ke sini lagi utk membeli pintu tandas utk 3 bilik air...agak2 ade can x dapat hadiah yg aku nak tu...? kalo nak peti sejuk panasonic tu belian harus mencecah 40k....huuuu...tengok je la yg aku termampu...hiii, lepas tu kami balik...ade mase nnt aku hapdet psl teratak ku ye...da lame x masuk pic teratak kat sini..bye uols..


..Time Kasih Tok Korunks kerana sudi layanz celoteh Rieda_ffya..

14 ulasan:

  1. wah seronoknyer menyopim.....hehhe besh nyer dpt msk umah sendiri nnt

    BalasPadam
  2. Puas hati kalau membeli macam ini Ffya. Ikut pattern yg disukai. Rumah sendiri, pilih sendiri baru puas..

    BalasPadam
  3. banyaknyer belanjer...
    banyaknyer duettt!!!!

    kami kat sini kepokaian tau!! haha!

    huhu... :')

    BalasPadam
  4. mesti rambang mata nak memilih.. hehehe.. sonoknya..

    BalasPadam
  5. tang2 ni memang poning memilih ni

    BalasPadam
  6. selamat menghabiskan duit yer...hehe

    BalasPadam
  7. sonoknya membeli barang umah ye
    saya lak yang eksited
    meh r meriahkan blog saya
    saya ni newbies blogger
    umielman.blogspot.com
    TQ jika sudi melawat blog kita ye

    BalasPadam
  8. Salam...seronok nya shopping barang rumah ni kan? Rambang mata di buatnya..hehehe Akak dulu beli kat Houz depot KL.

    BalasPadam
  9. wah wah seronoknyer adik akakni... tak sabar nak tengok hasilnyer nanti...

    BalasPadam
  10. mesti rambang mata..
    lya pon x sabar nk lalui ni

    BalasPadam
  11. hohohoho.. banyaknya pilihan, kene pandai dan bijakkan..

    BalasPadam

Thanks to all sudi bace semua citer TOH..Sudi-sudi tinggalkan komen anda walau 1 jejak...LUV IT