Khamis, 13 Jun 2013

Progress teratak epi..7

Assalamualaikum......
ape kabor semuaa.....harap uols sihat semua yer....exam aku da setel lagi satu paper hari Isnin...dan skrg tinggal 3 paper je lagi...x sabo nak perabih kan semua paper..seperti yg dijanji ramai menunggu aku hapdate bab teratak aku....ceh macam buat rumah beso pon...tp tetap nak masuk sbg kenangan...
26/04/2013....
tengok bape lame aku biarkan rumah terbiar tanpa story kat blog...
sampai stage ni..semua tukang rumah dan blah dr rumah..
kerja2 kasar da siap kan!!dari depan rumah..post wajib ade,,

post dari belakang..tetap ado....
ramai tertanye aku sempat wat raya x rumah ni..
ceh!! rumah pon ade hari nak raya....kan!!
Now....progress terbaru,,,
>
>
>
>
>
tengok bilik air la dulu ye...
x sempat nak update yg len...den kejor mase nih....!!!
bilik air my doters....i likeeee...
tone hijau putih...xde maksud pape erk!!!
tunggu pasang paip, tandas, je lagi kan!

tiles bilik air ketiga...
sweet jugak kan..tone silver putih...

tiles bilik air di bilik aku...
msih x siap2 coz kehabisan tiles...
kaler agak suram...terima je la,,
my living room...ceiling kapur, tiles done..frame utk sliding jugak...done..
nampak wina da bole berlari tempat ni,...heee
proses tanam tangki najis jugak done sepenuhnya,,
semalam jugak lubang da siap laster....da xde lubang2 tu...

hurm...setakat ni dulu aku story ye..harap2 yg menunggu entri  ni puas hati walau pic dapor aku x sentuh langsung erk...oh ye progress dapur nnti aku buat satu entri ok...pompuan dan dapor memang  x dapat dipisahkan...betul x?tungguuuu!!!aku masih mengejar waktu nak siapkan tugasan.... ok uols..aku da nak gerak...klien menunggu..aku nak habiskan kerja kat luar....jumpa lagi uols....


..Time Kasih Tok Korunks kerana sudi layanz celoteh Rieda_ffya..

16 ulasan:

  1. salam akak alhamdulillah...bestnya rumah sendiri dah nak siap....just nak tanya...plan rumah ni akak design sendiri or macam mn? tq

    BalasPadam
  2. wawawawa....bestttttttt...cikit lagik nak siapppp....cantik lah da...x sabo nak tunggu siap nieee....

    BalasPadam
  3. wah...seronoknya dapat bina rumah sendiri ikut plan sendiri...

    BalasPadam
  4. Kalau betul-betul contractor tu expedite the works memang boleh siaplah Ffya sebelum raya. Fully touch-up tolak tepi dululah. Tapi yg penting siap semua M&E dan air dah boleh masuk... Luas dan besarlah. Puas kakak tengok.

    BalasPadam
  5. fuh bilik air doters pun luas semacam yer...:)

    BalasPadam
  6. rasa cam sempat je beraya rumah baru nih.. mana tau leh wat open house sekali kt umah baru.. klu sy balik ganu leh la singgahkan.. hehe..

    pe2 pun semoga semuanya berjalan lancar.. tumpang hepi utk u dear..

    BalasPadam
  7. dah nampak cantik rumah Rieda,rumah memang ada design...

    BalasPadam
  8. syioknyer dah Nampak bentukpun... kalauler dapat sebiji rumah cam gini bestnyer..

    BalasPadam
  9. cepat progress nya, alhamdulillah :)

    BalasPadam
  10. alhamdulillah...cntik dan selesa.

    BalasPadam
  11. cantik dah tu...nak tunggu dapurnya...saya suka tengok dapur...

    BalasPadam
  12. Wahwah..beshbesh. suke sgt wane blik air piya tuh

    BalasPadam
  13. wahhh..besor rmh ni.. design pon comey..dok lame doh ni..

    BalasPadam
  14. cantik la kaler hijau tu kat bilik air.. i like!

    BalasPadam
  15. seronok n best giler dapat decorate rumah kan kak rieyda.. nak2 lagi rumah sendiri. bila pulak dapat merasa. selama ini dok main games Sim je (game decorate rumah), tak puas...!

    BalasPadam
  16. cantiknya rumah awak, besarlah ni pada saya .... nnt kongsikan tips dan info pasal nak buat rumah ni tau.. dan deko²..

    BalasPadam

Thanks to all sudi bace semua citer TOH..Sudi-sudi tinggalkan komen anda walau 1 jejak...LUV IT