Rabu, 31 Julai 2013

Al kisah teratakku lagi

Assalamualaikum..
argghh...kerja masih banyak....nak ke blog pon da lewat..semalam langsung xdok entri....bulan pose ni rase xpernah aku hapdet bab teratakku...so, jom le nak nengok progress terbaru...
Alhamdulilah...grill da terpasang...aku yg pilih grill jenis iron ni..tengok katelog pon da rambang mata..yg bunga2 aku x minat...corak2 bulat jgak jadi pilihan..
lampu downlight, kipas juga da siap pasang....
pic ni aku amik malam hari..lepas terawih...

ni satu2 nye lampu pilihan aku,,,,simple je kan..xde nak berkerawang/ berkristal sangat la...
padan le ngan living room ku yg kecik tu..

bilik aku yg menajdi mangsa penstoran barang2...
hurm...sodih tp nak wat camner kan...terima aje

ni bilik my princess le...tiles da dibasuh ngan acid pon...
da shining gitu...tinggal aku mop je lagi..

snap living room dari family room..
lantai juga da dibasuh ngan acid dan dibilas pon...
ops..ekceli elektrik blom ade lagi..so uols blh nampak wire pjg tu aku curik aka guna elektrik rumah orang belakang...rumah yg xde penghuni...tp tuan rumah da kasi izin la...aku just bayar bil letrik derang..
so tiap2 malam aku ke sini la...bersihkan ape yg patut..
sapu debu2...da makin teruja aku dengan rumah ni....
maklum le rumah sendiri....
jakun x aku? hihihi...

Alhamdulilah..semua rezeki dari Allah..


..Time Kasih Tok Korunks kerana sudi layanz celoteh Rieda_ffya..

13 ulasan:

  1. Nanti klw dah complete mesti cantik. Akk beli rumh yg da siap je. Dah la tuan rumah pun x pndai nk menghias. Suram jdnye.

    BalasPadam
  2. wah!dah nampak cantik dalam tu...terbayang betapa seronoknya awak kalau ikut gaya penceritaan...kalau dah ada perabot lagi nampak cantikkan..

    BalasPadam
  3. Salam K.ffya

    dah hampir siap...cantiknyeeee.. :)

    BalasPadam
  4. alhamdulillah, seronok rumah seniri ni, nak hias pun bersemangat :)

    BalasPadam
  5. x jakun yangg.... sesiapa pun akan teruja. rumah hasil titik peluh kita. saya pun pernah mengalami perasaan yg sama. tiap2 hari dtg tengok rumah yg under renovation.

    BalasPadam
  6. besarnya rumah..bestnya ada rumah mcm ni..

    BalasPadam
  7. wah...sronoknye kite tgk umah die...cantik

    BalasPadam
  8. seronoknya dah nak hampir siap ni..
    mesti eksited kan nak duk umah sendiri..
    nanti kalo gi ganu akak singgah boleh??hihi

    BalasPadam
  9. tahniah dah ada rumah sendiri

    BalasPadam
  10. Bukan jakun Ffya tapi this is human nature. Siapa pun mesti exited bila dalam proses untuk mendapat rumah baru. Agak-agak bila nak masuk ni. Macam dah ok aje. Ikut mata kakak macam dah boleh masuk barang sikit-sikit ni.

    Electerik dan air dah apply belum? Kena cepatlah sikit Ffya...

    BalasPadam
  11. Bestnyer nk masuk umah sendiri...kalau sy pn jakun jgk...hehe...cntik lmpu tu...:-)

    BalasPadam
  12. DAh siap rumah Rieda,siapalah x rasa teruja bila nak masuk rumah sendirikan........

    BalasPadam

Thanks to all sudi bace semua citer TOH..Sudi-sudi tinggalkan komen anda walau 1 jejak...LUV IT