Khamis, 14 November 2013

Syukur ku padamu Ya Allah..

Asslamualaikum...wrth,,
Pagi khamis yang mendamaikan..begitu jugak mengharapkan kalian juga damai dan tenang dimana2..Notis pembekuan cuti telah diserahkan pt kepada kami dkt opis bermula 15 Nov 2013..xpe da masuk musimnya so aku kene standby la.. da tanggungjawab kan..

tuan tanah...

xtau nak citer ape  tapi sang tangan tingin menaip...aku share ape yang aku rase ye...sorry kalo terciter bab bisnes jugak...suatu benda yang aku x expect, terjebak dalam nak berbisnes online ni..mule nye memang aku just amalkan produk tu..yg jual plak adik beradik sekawah aku jugak yang membesar bersama di rumah anak yatim..BB Plus kembali merapatkan kami n biasa la citer2 bab peribadi mesti kuar kan...so dia ajak la buat bisnes macam dia..kate nya nak bantu family mmg bole sangat..masa tu, time pelaburan kat rumah byk sgt..maklum le tgh siapkan rumah, pagar..banyak sangat pakai kos...kesian sangat kat en somi...dia bekerja kuat utk aku dan anak2..dari situ aku mula berpikir dan pikir..dan sebelom mula pon..aku mintak hidayah dari Allah dan aku mmg dapat petunjuk..green light..

Sebelom bermula bisnes ni pon..aku tengok personally adik beradik sekawah merangkap partner aku tu dlu..aku kenal dia since kat sekolah menengah lagi...dan dia memang totally change skrg...partner aku jugak mmg anak yatim piatu dari kecik lagi..ikhlas aku cakap,..melalui personaliti nye merubah aku membawa aku ke lembah ni..walaupon dia berbisnes, keje x ditinggalkan..malahan dia seorang programmer yg sgt busy dgn tugasnye..macam mane dia uruskan bisnes pon aku heran,,,lg satu, puasa sunat Isnin dan Khamis selalu diamal kan...bukan tu je, dia juga banyak bersedekah dan senyuman tu x pernah lekang dari bibir.Orang yang bersederhana dan sentiasa positif...aku terpikir mampu ke aku jadi sepertinya..

Alhamdulilah sejak 30/10/2013 aku da mula terbabit in bisnes, ingat pesanan dia ' jangan kedekut bile buat bisnes ni..jangan pikir nak untung je, banyakkan sedekah, makin banyak mu bagi kat orang, makin banyak pintu rezeki mu terbuka, jangan malu bertanya..dan pikir yang positif. CUKUP. Dengan nasihatnya je..aku usaha sikit demi sikit dan buat sdikit transformasi pada diri aku..aku perbetulkan niatku, banyakkan keikhlasan, banyakkan berdoa, banyakkan bersedekah..

Syukur Ya Allah..dengan bisnes ini aku berniat memberikan kebaikan pada orang sekelilingku..aku juga cuba membuat banyak perubahan dalam diri ke arah muslimah yang lebih taat pada perintahMU Ya Allah. Semakin banyak Kau berikan,In Sha Allah semakin banyak akan ku berikan..Ya Allah, aku ikhlas ketika memulakan dan tidak mahu berhenti hanya di sini...Terus tunjukkan jalan dan buka kan pintu-pintu rezeki mu Ya Allah..

pst..blom masuk bab kawan2 yg support bisness ni..tunggu entri itu ye,,,

..Time Kasih Tok Korunks kerana sudi layanz celoteh Rieda_ffya..

16 ulasan:

  1. insy'allah fyda..moga ada rezeki dalam berbisnes..

    BalasPadam
  2. Semoga bisness Rieda berjaya mcm kwn tu juga.....

    BalasPadam
  3. semoga usaha membuahkan hasil yang lumayan...

    BalasPadam
  4. insha Allah, moga berjaya dalam apa jua bidang yang awak ceburi..amin :)

    BalasPadam
  5. Semoga berjaya.....rezeki ada dimana2...yg penting usaha kita.

    BalasPadam
  6. Salam singgah petang sambil membaca!

    BalasPadam
  7. rasulullah dlu pn berniaga...memang berniaga ni bawa byk rezki...sy teringin nk berniaga cuma lum decide nk niaga apa...seronok tgk org2 yg dh berniaga ni..keinginan memang kuat nk niaga jgk....kna wat istiqarah jgk la ni...

    BalasPadam
  8. kalau dapt jumpa bisnes yang baik memang elokler dikongsikan.. berbisnespun bukan sebab untung semata yang paling penting dapat membantu orang...

    BalasPadam
  9. semoga berjaya dgn business.. teruskan berusaha...

    BalasPadam
  10. semoga berjaya...berniaga jgn kedekut.
    selain puada isnin khamis, amalkan solat dhuha semoga rezeki sentiasa melimpah ruah. in sha Allah

    BalasPadam

Thanks to all sudi bace semua citer TOH..Sudi-sudi tinggalkan komen anda walau 1 jejak...LUV IT