Jumaat, 25 Mei 2012

Inai dijari pengantin berseri...

Assalamualaikum...salam ari jumaat...activty ptg semalam adelah port kat umah cikna...tgk ape aku wat sepetang yuk....tn pnya badan  da start dibuli..bukan buli pon ..aku just pakaikan inai...wah...bakal si pengantin sudah menahan debaran nampaknyee..
 aku mangsa keadaan..utk cantikkan bakal pengantin..tangan aku comot...nasib le ko nyah..tp xpe demi dia. nasib inai ni wangi kt tgn..dan aku suke beno inai kampung ni...fresh n tradisi dikekalkan...nasib inai da siap ditumbuk mase aku sampai...xrela nk menumbuk inai....
 aku dan Wani membantu ape yg perlu....jejari pengantin da penuh inai...xleh nak wat ape le...just tgk je...bg dia rest jap...lps ni buli dia blk....
si penjual bear...si Wani yg masukkan telur dan setting bear telur yg aku wat...finally..bear telur siap 100 % walau aku kesuntukan masa......ptg ni ke rumah dia lagi...ade yg blom setel..

ni haa..jual pantun nak..khas utk cikna..

Segar si Daun sireh  ku hias berseni...
buat si pengantin Amir dan Farina..
Selamat Pengantin baru wahai mempelai..
ku doakan bahagia kekal selamanya..


..Time Kasih Tok Korunks kerana sudi layanz celoteh Rieda_ffya..

3 ulasan:

  1. wooo sudah merah la jemari ceqna :)
    sy pun suka inai kmpung, lg thn lama dr inai tiub

    BalasPadam
  2. hehe.. cheqna muka mcm berdebor2 je tu.. seronok pulak tgk.yg tolong inai tu pun, berinailah sama jugak.hehe.. :) Selamat pengantin baru buat cheqna.

    BalasPadam

Thanks to all sudi bace semua citer TOH..Sudi-sudi tinggalkan komen anda walau 1 jejak...LUV IT