Ahad, 13 Mei 2012

Saya x sehat!!!!

Assalamualaikum....Awina x sehat...kesian kan!!.ekceli Awina start x sehat sejak di Melaka lagi,...bayangkan mase aku n gang sbok reunion Wina asyik pooo..poo je,..dalam 1 hari hampir 7 kali dia poo poo... istilah sopan poo poo.. tau kan atau  b...k faham ke?? abih reuni sy ke KL wina demam smpai aku blk Ganu...5 hari lepas aku da bwk Wina ke klinik psl demam dia x hilang2..yg pelik tgh hari sampai mlm dia badan x panas pun..tapi kalo dia terjaga atau merengek waktu pagi..sekitar 12 mlm ke atas panas membahang badan dia...hampir 1 minggu camtu..tapi hari jumaat tu demam wina agak pelik..panas dari pagi smpai tgh hari..bile mak aku bising mintak bawakkan Wina sekali lagi ke klinik..dlm jam 4 ptg aku da bwk Wina tok Checking...doc ckp Wina da kene jangkitan kat paru2 dia..n ptot warded on that day...then doc ckp lg dia pon mls nk trus refer ke spital nnt yg xde penyakit kan kne penyakit len lak...doc ckp lagi kite cuba ikhtiar dlu...kalo result pgi esok x ok..Wina kene admit lee...aduh bimbang nye aku...so doc minta nurse wat rawatan nebulizer atau kat ganu kiteorg panggil sedut je...sekitar jam 4.45 wina da kene 1st nebulizer
pic ni slps wina da siap kene sedut...maybe dia x pandai nak sedut benda alah tu so meraung2 dia..sampai ngan aku sekali nangis,..lps da setel.,.smentara mak su dia amik,..dia lepak kat kerusi..coz x larat sgt.ni je Wina leh wat..dia perhati je bebudak yg main dlm klinik tu,..kalo x demam mau dia sekali join..
ni mase aku da sampai rumah...Tokma n mak aku yg byk jage dia...ni time magrib...wina da tersadai x bermaya.senyum dia pon x nampak..x pnh dia berkeadaan camni coz dia ni baby yg xtau duduk diam sejak dpt kaki...
bile da puas pusing kanan..kiri...akhirnye dia tertido..Wina btol2 x bermaya...n pkul 8.40 Tokma Wina dtg n kejutkan dia..bagi siap2 ubat asma,antibiotik n ubat demam..trus aku bwk Wina utk 2nd nebulizer kat Pusat perubatan Intan di Paloh..
Wina tgk benda alah ni pun da menangis...da la suara dia pun da x kuar sbb batuk..masa ni aku kuat skit le maklum le tokma..pengasuh Wina ade skali..berbanding nebulizer yg 1st tu aku sorang diri sambil pegang dia yg meraung...then lps rawatan tu..Wina asyik mengigau mengacau maybe takot kene sdut td..mlm tu aku x leh tido sgt le..psl da time jam tok kejutkn Wina supaya amik ubat ikut time.....
So pg semalam sekali lg..en somi pon da blk dr outstation..aku bwk Wina utk checking lg sekali.Alhamdulilah Awina da start bangun n jalan walau sering jatuh...da cube snyum.....bile doc check po dia kata paru2 dia ade perubahan da..kalo wina still lemah n x aktif kene dtg lagi le ke sini....lega skit hati...tapi hingga pagi semua ubat Awina masih aku teruskan...kali ni aku betul2 taking care..risau le kalo sampai kene admit...problem len lak akan muncull....so semua mood aku dua hari ni ke laut lee.....
..Time Kasih Tok Korunks kerana sudi layanz celoteh Rieda_ffya..

12 ulasan:

  1. kesian Wina erkk.. btl tu..jgnkan akak..saya sndiri pun takut nk wat cheking segala..tkt ada penyakit lain pla yg timbul.. moga wina cpt sembuh ye.. alaololo.. kesian dia.. teringat kat ank buah..

    BalasPadam
  2. ya allah sedihnya saya tengok anak kamu dear :)

    saya dah terbayang dah perasaan kamu dan kesakitan yang wina alami..

    doakan wina cepat sembuh seperti sediakala amin~

    berilah sepenuh perhatian dan kasih sayang kepada dia ye dear :) luangkan masa yang ada sepenuhnya :)

    BalasPadam
  3. ya Allah ...sedih plak tgk :(

    moga wina diberi kesihatan dan cepat sembuh.amin

    BalasPadam
  4. wina!!!!!!!!!!!!!!
    insyaallah..wina x dop pape..
    sian plok tengok ke gambar wina ni...

    BalasPadam
  5. alahai..siannyer awina... lya doakan moga dia trus bransur sihat yer...

    ** lya bru blik dr trg.. tp seksanya..sbb x knl jln.. huhuhu... bln 6 ni g lok

    cun la header baru tu ;-)

    BalasPadam
  6. kesian nyer budak tecik nie....
    moge cepat sembuh yer sayang...

    BalasPadam
  7. owhh semoga cepat sembuh yer wina...

    BalasPadam
  8. kesiannya wina.. yelah klu demam berlarutan mmg kena bwk cpt2 gi klinik.. get well soon ye wina comel!

    BalasPadam
  9. kesiannya wina.. moga dia cepat sembuh. header tu comel lah. :)

    BalasPadam
  10. semoga adik wina dah sembuh ya..

    BalasPadam
  11. anak-anak kalo sakit memang susah hatey kiter kann...hatey risau tak menentu dahh..

    anak-anak sayer pon ada asma jugak..sedih tengok anak-anak sakit dan tak bermaya nehh..

    BalasPadam

Thanks to all sudi bace semua citer TOH..Sudi-sudi tinggalkan komen anda walau 1 jejak...LUV IT