Jumaat, 1 November 2013

Rutin harian yang sudah berubah

Assalamualaikum....
hai blogger..silent readers...hee...rasenye silent readers i da bertambah kut...ke aku yang perasan sensorang...aku yang di Tganu ni sedang berhujung minggu...so yg berada di luar teruskan bekerja..jangan nak muncung2 ye...kene ikhlas bekerja..

sejak duduk sendiri ni..rutin harian da berubah banyak di pagi hari...
1. kene bangun awal pagi...ni dari dulu lagi,,,uols pon sama kan...tp lagi awal dr rumah mak..
2. kene selak dan ikatkan langsir...baru berseri skit...
3.cek dapor..make sure semua terator dan kemas...
4. sidai baju kalo ade yg terbasuh la..bunyi macam malas kan..
5.kejutkan kakak dan siapkan dia utk g school...
6. cek pintu ..make sure semua berkunci...
7. angkat Awina letak dalam kete hantar kat Tokma dia.. (ni perubahan besar yg aku buat..masa duk ngan mak..mak yg hntrkan Wina)
8. Siram bunga...lagi naya...yg aku rajin beli pasu dan bertanam ape kes...kan da jadik keje aku menyiram..kalo sempat aku siram..kalo x sempat hai-hai bye.bye...siram ptg karang..
9. selalu rush pepagi pasal rumah aku lagi jauh dari tempat keje...nak drop Wina kat rumah tokma lagi...
10. tiada lagi bebelan mak bila aku alpa ngan semua benda...kira berubah kan..

banyak lagi rutin hrian yang da berubah...nnti kite citer lagi...tetiba rindu kat mak bonda...ghupenye bebalan mak buatkan hidupku meriah kan...patutle mak marah aku bila x lipat kain baju..x kemas itu ini...x prepare awal2 baju anak ke school...leterannya memberi makna...dan aku make sure benda2 yg aku amal kat rumah mak tidak berlaku kat rumahku,...
apesal muka aku camtu...kontrol kut...
aku masih dalam proses sesuaikan diri dalam persekitaran baru..di rumah baru....penyebab aku sedikit lambat...ni minah kat sebelah aku ni...kalo bg dia mandi sendiri..mau mandi pagi pon amik masa 1/2 jam...oh kakak...pls help me...


..Time Kasih Tok Korunks kerana sudi layanz celoteh Rieda_ffya..

8 ulasan:

  1. baru merasa berdikari la ni...takpe la slow2...lelama nanti biasa la..
    dok sendiri ni lagi besh tau..
    ahhh jeles arr pantai timur cuti..

    BalasPadam
  2. perlahan2 lah , moga dipermudahkan semua urusan yer !

    BalasPadam
  3. Bestnya dah duduk rumah sendiri...,lama2 tu dah biasalah Rieda duduk berasingan ngan bonda....

    BalasPadam
  4. Anak dara mandi lama...hehehe...dh duduk rumah baru yer....syukur.

    BalasPadam
  5. yang penting mukatu lagi nampak comeljer akak tengok....
    gituler keadaannyerkan dah duk sendiri...

    BalasPadam
  6. moga dipermudahkan segala urusan, lagi best duk rumah seniri ni kan ida :)

    BalasPadam
  7. in shaa ALLAH semoga dipermudahkan ye kak

    wah, bestnya duduk rumh sendiri

    BalasPadam

Thanks to all sudi bace semua citer TOH..Sudi-sudi tinggalkan komen anda walau 1 jejak...LUV IT